REKLAMAJACOBS - ŚWIĘTA - Baner Główny (18.11 - 01.12.2019)
Marcin Bałanda, dyrektor ds. PR i komunikacji Grupy Sokołów

Marcin Bałanda, dyrektor ds. PR i komunikacji Grupy Sokołów (fot. Sokołów)

O nowych technologiach w branży mięsnej, innowacjach i trendach - rozmawiamy z Marcinem Bałandą, dyrektorem ds. PR i komunikacji Grupy Sokołów.

REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE - BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.11.2019)

Jak nowe technologie zmieniają branżę mięsną?

Nie sposób dynamicznie rozwijać się bez modernizacji zakładów produkcyjnych. W ubiegłym roku przeznaczyliśmy na te działania ponad 118 mln zł. Naszym celem jest nie tylko zwiększanie mocy produkcyjnych, poprzez zakup nowych maszyn, dających nowe możliwości i poprawiających wydajność, ale także optymalizacja w zakresie gospodarowania wodą i energią elektryczną, dzięki czemu ograniczamy negatywny wpływ na środowisko. Doskonałym przykładem jest wybudowana w Sokołowie Podlaskim kotłownia na gaz ziemny, która w zaledwie 2 lata pozwoliła ograniczyć emisję gazów o ponad 36 900 ton. 

Rewolucja technologiczna, której jesteśmy świadkami, ma też ogromny wpływ na sposób komunikacji z konsumentami…

Powszechny dostęp do Internetu dał szerokie możliwości w obszarze poszukiwania i dzielenia się informacjami, jak również bezpośredniej komunikacji z klientami. Skuteczna komunikacja z konsumentami jest dla nas niezmiernie ważna, dlatego rozwijamy narzędzia pozwalające na efektywny kontakt z naszą marką. Jednym z nich są media społecznościowe, których wyróżnikiem jest interakcja. Z jednej strony działania w tym obszarze pozwalają na poznanie preferencji naszych konsumentów, z drugiej strony - social media pełnią funkcję informacyjno-edukacyjną. Użytkownik odwiedza nasze profile w określonym celu, spodziewając się uzyskania interesujących go informacji – i my te informacje dostarczamy.

Jakie są zatem najważniejsze trendy rynkowe?

Na bieżąco śledzimy trendy żywieniowe, obserwujemy styl życia Polaków i reagujemy na powstające potrzeby. Nieustająca proaktywność w tym zakresie jest konieczna do utrzymania wysokiej pozycji rynkowej. W firmie Sokołów nad testowaniem i wdrażaniem nowych produktów pracuje Zespół innowacyjny, składający się ze specjalistów z różnych dziedzin: centrum rozwoju produktu, handel, marketing. Co roku do polskich sklepów trafia ok. 50 nowych wyrobów Sokołowa, odpowiadających aktualnym preferencjom i oczekiwaniom klientów.

Wzrost świadomości konsumentów oraz szeroki wybór produktów sprawiają, że dla klientów coraz ważniejszy jest skład produktu.

Oczywiście - „czysta” i krótka etykieta to podstawa, zaraz obok wysokich standardów produkcji. Rosnąca grupa osób poszukuje wyrobów, które nie zawierają substancji dodatkowych – takich jak konserwanty czy sztuczne dodatki. Naszą odpowiedzią na ten trend jest linia Sokołów Naturrino – wędliny z dodatkiem wyłącznie naturalnych przypraw, bez konserwantów, glutaminianiu sodu, fosforanów.
Innym trendem, zauważalnym od kilku lat i bez wątpienia rosnącym w siłę jest fleksitarianizm, jak również ogólnie dbałość o większe zróżnicowanie codziennej diety. Sokołów ma także w tym obszarze ciekawą propozycję dla konsumentów – to linia produktów warzywnych Z gruntu dobre, która idealnie wpisuje się ponadto w trend czystej etykiety. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony