REKLAMAKORAL - Baner Główny - Rożek Duo (19-24.05.2019)
Marcin Bałanda, dyrektor ds. PR i komunikacji Grupy Sokołów

Marcin Bałanda, dyrektor ds. PR i komunikacji Grupy Sokołów (fot. archiwum)

Kabanosy paczkowane cieszą się wśród konsumentów większą popularnością niż te z lady. Decyduje o tym wygoda użytkowania i szybkość serwowania – ocenia Marcin Bałanda, dyrektor ds. PR i komunikacji Grupy Sokołów.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

Wiadomo, że najpopularniejsze są kabanosy tradycyjne, czyli wieprzowe. Na rynku jest jednak wiele innych odmian: kabanosy wołowe, z indyka, cielęce, z różnego rodzaju przyprawami. - Klasyczne wersje mają bez wątpienia największy udział w kategorii. Mniejszą część asortymentu dostępnego na rynku stanowią pozostałe rodzaje kabanosów, w tym mieszane, np. wieprzowo-drobiowe czy wieprzowo-wołowe. Mimo tego, warto jednak zadbać o różnorodność asortymentu, gdyż klienci oczekują zapewnienia im możliwości wyboru – komentuje Marcin Bałanda. - To również ważne ze względu na dużą grupę osób, które chętnie sięgają po nowe smaki – zaznacza.

Zdaniem dyrektora ds. PR i komunikacji Grupy Sokołów, na rynku kabanosów wciąż jest miejsce na innowacje. - Rozwijamy m.in. linię kabanosów dedykowaną najmłodszym konsumentom, która odpowiada ich potrzebom żywnościowym, jak również upodobaniom smakowym – wskazuje nasz rozmówca. Zapytany, jakie są plany Sokołowa odnośnie rozwoju tej kategorii, Bałanda odpowiada: - To bardzo ważna część naszego asortymentu i z pewnością nadal będziemy ją rozwijać. Naszym priorytetem jest wychodzenie naprzeciw nowym trendom konsumenckim oraz dostarczanie klientom wyrobów spełniających ich oczekiwania.

O jakie trendy chodzi? – Przede wszystkim rośnie waga jaką konsumenci przywiązują do składu produktów. Coraz częściej wnikliwie sprawdzają etykiety i świadomie wybierają wyroby o wysokiej jakości. Dla konsumentów w przypadku kabanosów duże znaczenie ma także zawartość mięsa oraz brak dodatków funkcjonalnych, takich jak fosforany, glutaminian sodu czy barwniki – wyjaśnia Bałanda. 

Zwraca on uwagę, że coraz powszechniejsza jest również świadomość w zakresie szczególnych wymagań dietetycznych – duża grupa osób poszukuje na półkach sklepowych np. produktów bez glutenu. To również jest widoczne w ofercie rynkowej w kategorii kabanosów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony