REKLAMAMLEKOVITA - DarPro 2020 - Baner Główny (kwiecień 2020)

Mam zasadnicze wątpliwości związane ze skutecznością rozwiązań fiskalnych we wspieraniu prozdrowotnych wyborów konsumentów. Niepokojące jest ryzyko, że gdy tylko zostanie on ustanowiony dla napojów, szybko obejmie kolejne grupy produktów - mówi Marcin Dobrock, dyr. zarządzający Mondelez Int. w Polsce i krajach bałtyckich w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl.

REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 2 (16.03 - 16.04.2020)
Marcin Dobrock, dyrektor zarządzający Mondelez Int. w Polsce i krajach bałtyckich

Marcin Dobrock, dyrektor zarządzający Mondelez Int. w Polsce i krajach bałtyckich (Mondelez Int.)

Jak ocenia Pan obecną pozycję firmy Mondelēz w Polsce? 

Polska jest jednym z kluczowych rynków w Europie Środkowej. Od Janusza Idczaka [poprzedni dyrektor zarządzający Mondelēzem – red.] przejąłem dobrze prosperujący biznes, który wykazuje stały i stabilny wzrost. Jednocześnie konsumpcja słodyczy i przekąsek jest w Polsce nadal na niższym poziomie niż w innych krajach europejskich, co z pewnością przekłada się na potencjał wzrostu naszych kategorii.

Moje priorytety to skupienie się na naszej podstawowej ofercie (tzw. „core business”) w najważniejszych kategoriach, wprowadzanie innowacyjnych produktów oraz jeszcze lepsza widoczność naszych marek na półce – już w tej chwili trudno ich w sklepie nie zauważyć, ale zawsze można coś poprawić. 

W portfolio Mondelēz Polska są kategorie, których dynamika wzrostu jest wyższa niż na innych rynkach. Dla przykładu – sprzedaż naszych ciastek w Polsce rośnie dwukrotnie szybciej niż w innych krajach. To dla nas ważna kategoria, gdyż przypada na nią blisko jedna trzecia polskiego biznesu. Z udziałami przekraczającymi 20%* jesteśmy także liderem rynku w ciastkach markowych.

Zróżnicowana oferta, w której konsument znajdzie zarówno marki premium, takie jak Milka, jak i tańsze produkty takie jak San i Łakotki, pozwala nam z sukcesem wykorzystywać duży potencjał rynkowy. Konsumpcja ciastek na jednego mieszkańca jest bowiem niższa w Polsce niż w innych krajach w regionie.  Dlatego udziały naszych marek cały czas rosną – w przypadku ciastek w ostatnim roku urośliśmy o 10,6%, natomiast w kategorii czekolady o 7,8%. 

Jeśli chodzi o tabliczki, kluczową czekoladową kategorię, waszym największym konkurentem jest Lotte Wedel. W jaki sposób walczycie z nim o tę półkę?

Wartościowe udziały firmy Mondelēz Polska na rynku tabliczek czekoladowych wynoszą 32%*, jesteśmy liderem. Milka rozwija się świetnie i jestem przekonany, że utrzyma dotychczasowe tempo wzrostu. Aby być przed konkurencją, trzeba mieć dobrą ekspozycję w sklepach oraz sprawić, by konsumenci mieli jak najczęstszy kontakt z marką. Dlatego dbamy o widoczność w telewizji, internecie, mediach społecznościowych i oczywiście na półce.

Zupełnie innym sposobem jest podejmowanie niestandardowych, zintegrowanych działań, które oprócz wzmacniania wizerunku marki i celów marketingowych pozwalają nam być bliżej naszych konsumentów. Dobrym przykładem może być długofalowa kampania „Milka. Sercem z naszymi”, którą rozpoczęliśmy pierwszy raz rok temu w ramach współpracy z Polskim Związkiem Narciarskim.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony