REKLAMAMLEKOVITA - Baner główny - WPC (sierpień 2018)
Na zdj. Marcin Snopkowski, dyrektor generalny Lodziarni Firmowych

Na zdj. Marcin Snopkowski, dyrektor generalny Lodziarni Firmowych (Fot. materiały prasowe)

- Na lody familijne premium przypada 35 proc. wartości sprzedaży polskiego rynku lodów familijnych, zaś na pozostałe segmenty blisko dwie trzecie. Szkoda byłoby nie powalczyć o tak dużą część lodowego rynku – mówi Marcin Snopkowski, dyrektor generalny Lodziarni Firmowych w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl. Producent lodów Grycan właśnie ogłosił, że wprowadza nową markę w segmencie  „ekonomicznym” – Gremma lody z polskiej śmietanki.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

Grycan to lody z segmentu premium, a z marką Gremma wchodzicie do segmentu ekonomicznego. Skąd ta decyzja?

Od kilku lat rozwijamy markę Gremma w kanale HoReCa. Przez cały ten czas dostrzegaliśmy spory potencjał dla tej marki w rynku detalicznym i równocześnie czekaliśmy na odpowiedni moment, aby wprowadzić na rynek dobre lody w przystępnej cenie. Na lody familijne premium przypada 35% wartości sprzedaży polskiego rynku lodów familijnych, zaś na pozostałe segmenty blisko dwie trzecie. Szkoda byłoby nie powalczyć o tak dużą część lodowego rynku.

A może to odpowiedź na zakaz handlu w niedziele, który odbije się znacząco na obrotach waszych kawiarnio-lodziarni?

Decyzję o wprowadzeniu nowej linii lodów familijnych Gremma podjęliśmy już kilka miesięcy temu, a prace nad samym projektem trwały od kilkunastu miesięcy. To decyzja czysto biznesowa w kontekście realizowanej przez nas konsekwentnie od wielu lat strategii działania na rynku detalicznym. Na przestrzeni ostatnich lat zbudowaliśmy i umocniliśmy na pozycji lidera rynku lodów familijnych markę Grycan, dlatego wejście w kolejny segment cenowy to naturalny krok w rozwoju naszej firmy.

Do jakich kanałów dystrybucji kierujecie markę Gremma? Wasi bezpośredni konkurenci, Koral i Algida, mają świetnie zbudowaną dystrybucję.

Głównym kanałem sprzedaży w roku bieżącym będzie kanał tradycyjny, czyli sklepy małoformatowe – jeśli produkty trafią do większych sieci detalicznych, to wyłącznie poprzez współpracujących z nami dystrybutorów. Widzimy duży potencjał dla marki Gremma w rynku tradycyjnym. Liczymy, że w tym roku uda nam się dotrzeć z produktami do połowy sklepów, w których jesteśmy obecni z lodami Grycan, co powinno przełożyć się na dystrybucję numeryczną w rynku tradycyjnym na poziomie 20-30 proc. w zależności od regionu Polski.

Z czego wynika niższa cena lodów Gremma od lodów Grycan?

Podobnie jak w przypadku marki Grycan, bazujemy na bardzo dobrej jakości składnikach pochodzących od sprawdzonych dostawców, natomiast receptura i architektura produktu jest  inna, co przekłada się na niższą cenę. Zadbaliśmy o to, by Gremma kojarzyła się z dobrymi lodami z polskiej śmietanki w przystępnej cenie.

Czy na opakowaniach lodów Gremma odwołujecie się do kompetencji marki Grycan?

Uznaliśmy, że nie ma takiej potrzeby, ponieważ lody Gremma bronią się same relacją ceny do jakości – to bardzo dobre lody w przystępnej cenie. Równocześnie, podobnie jak lody Grycan, są produktem bezglutenowym. Na etykietach podajemy oczywiście nazwę producenta, czyli Lodziarnie Firmowe, dlatego nie trudno będzie skojarzyć, ze lody Grycan i Gremma są produkowane w tej samej fabryce.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony