REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)

Marek Maruszak, prezes Rossmann SDP podkreśla w rozmowie z „Rzeczpospolitą”, że prowadzona przez niego firma wykorzystała czas pandemii na przebudowę sklepów, wprowadzenie nowego, zgodnego z najnowszymi światowymi trendami asortymentu.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020
Marek Maruszak, prezes Rossmann SDP

Marek Maruszak, prezes Rossmann SDP (Rossmann Polska)

Jednocześnie operator nie zrezygnował z rozwoju. Tylko w marcu i kwietniu sieć otworzyła 17 drogerii, w kolejnych miesiącach też nie zamierzamy zwalniać tempa i otworzyć w tym roku ok. 100 drogerii.

Jednocześnie Marek Maruszak wskazuje  w rozmowie z „Rzeczpospolitą”, że firma przesunęła w czasie część wydatków, które mogła zawiesić, ale podkreślili, że na biznesie nie zamierza oszczędzać.

Jak informował już portal wiadomoscihandlowe.pl jeszcze w tym roku firma chce oddać do użytkowania magazyn wysyłkowy, zlokalizowany w sąsiedztwie centrali w sieci Łodzi.

Obecnie Rossmann zarządza siecią ok 1400 drogerii w Polsce, a plany inwestycyjne wskazują, że na koniec 2020 r. może ich mieć już 1500.

Spółka Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska osiągnęła w 2019 r. obroty netto ze sprzedaży towarów i usług rzędu prawie 8,79 mld zł, co oznacza wzrost o 5,9 proc. względem roku wcześniejszego. Zysk netto wyniósł 954 mln zł i był wyższy o 3,27 proc. w porównaniu z rokiem 2018. Spółka zapłaciła także rekordowe 233,28 mln zł podatku dochodowego od osób prawnych (wzrost o 3,13 proc. rdr).

W sprawozdaniu finansowym za rok 2019 firma sygnalizowała, że na roku 2020 planowany jest dalszy wzrost sprzedaży, poprzez rozwijanie atrakcyjnej oferty dla klientów oraz otwarcia nowych placówek handlowych. Zarząd planuje utrzymanie wskaźników zwrotu ze sprzedaży netto na podobnym poziomie do roku 2019, realizując to poprzez wzrost sprzedaży oraz kontrolę kosztów działalności. Należy zaznaczyć, że koronakryzys i lockdown, który trwał ponad dwa miesiące mógł mieć istotny wpływ na wyniki firmy, a tym samym realizację planów sprzedaży.

Marek Maruszak wskazuje, że negatywne skutki pandemii były najbardziej dotkliwe dla sklepów operatora w kwietniu. Co prawda drogerie pozostały otwarte, ale sklepy w galeriach handlowych odnotowały spadki obrotów od 50 do 90 proc. w porównaniu z 2019 r. W maju klienci zaczęli wracać do sklepów, ale w połowie centrów praktycznie nadal nie ma handlu. Warto dodać, że z ok. 1400 sklepów ponad 500 placówek działa w centrach i galeriach handlowych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony