REKLAMAVitakraft - Baner główny - Poesie (sierpień 2019)
Strona 4 z 4
REKLAMA
Marek Sypek, dyrektor zarządzający Stock Polska

Marek Sypek, dyrektor zarządzający Stock Polska (Stock Polska)

Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie chciał wziąć, tego co będzie go obciążać i przyczynić się do dalszych problemów. Obecny właściciel musi więc bardzo mocno przemyśleć obecną strategię.

Czy na rynku produktów spirytusowych realny jest scenariusz z branży piwa, gdzie nastąpił gwałtowny rozwój niewielkich, lokalnych browarów rzemieślniczych, które dały się we znaki największym graczom, którzy musieli aktualizować swoje strategie? Czy w waszym sektorze liderzy lepiej czują rynek i zmieniające się trendy, a tym samym nie ma szans na taką rewolucję?

Rynek piwa został mocno poruszony ekspansją „craftów” jeżeli jednak popatrzymy na udziały tychże w rynku zobaczymy , że dalej są one jednocyfrowe, a wielka trójka bardzo szybka wprowadziła swoje „crafty” na rynek. Ten rok zresztą odbył się pod znakiem „piw” bezalkoholowych czyli atakiem browarów na segment Coca-Coli i napojów gazowanych.

Panie Prezesie, wrócę do pierwszego pytania. Jaki  był dla branży rok 2018, w jakiej jest kondycji, a jaki może być rok 2019?

Sektor spirytusowy jest stabilny pod względem wielkości, cechuje go mocno spadająca rentowność producentów, która będzie musiała być skorygowana cenowo w 2019 roku. Fakt, że jesteśmy ostatnią branżą regulowaną ustawą ze stanu wojennego, na pewno nie pomaga nam normalnie funkcjonować, a nic nie wskazuje na to żeby ktoś chciał ten twór napisać na nowo i dostrzec że od tego czasu np. internet stał się częścią życia każdego konsumenta.

Które kategorie radzą sobie najlepiej, a które najsłabiej?

Plusy w branży są odzwierciedleniem trendów konsumenckich , rosną więc alkohole smakowe oraz whisky. Czysta wódka sukcesywnie spada w wolnym tempie.

W jaki sposób można pobudzić rynek do wzrostu? A może firmom pozostał już jedynie rozwój eksportu?

Receptą dla wzrostu jest premiumizacja oraz innowacje, konsument polski zmienia swoje zwyczaje i konsumuje napoje alkoholowe jako dodatek do posiłku, nie po to żeby się upić tylko dlatego że stanowią one przyjemny dodatek. Ten sam konsument wybiera coraz częściej alkohole z segmentu premium bo po pierwsze go na to stać, a po drugie zwraca uwagę na jakość produktów. Coraz częściej sięga po nowości na rynku, stąd też potrzeba innowacji.

 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 12

  • 10
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Oko 1 8 miesięcy temu

    To kwalifikuje się do sądu o zniesławienie, MBWS podejrzewam rozważy to.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony