REKLAMAIVECO - Baner główny - ALL INCLUSIVE_v2
Zakład PPL Koral w Nowym Sączu

Zakład PPL Koral w Nowym Sączu (Fot. PPL Koral)

Rynek oczekuje bogatej oferty asortymentowej. Preferencje konsumentów co do smaków zmieniają się. Choć nadal dominować będą tzw. klasyki, to pożądane i coraz bardzie poszukiwane będą kompozycje smakowe bardziej fantazyjne, często ekstrawaganckie - ocenia Mariusz Jurek, dyrektor PPL  Koral w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl

REKLAMAKONGRES FMCG - belka w artykułach

Jak PPL Koral ocenia ubiegłoroczny sezon?
Był bardzo udany, zarówno pod względem biznesowym, jak i wizerunkowym. Pogoda, choć nie do końca wymarzona dla branży, wprawiła konsumentów w dobry nastrój, dzięki czemu kupowali dużo więcej lodów.
Odnotowaliśmy wzrosty sprzedaży i ilościowe, i wartościowe, zarówno produktów marki Koral, jak i Bracia Koral. Szczególnie cieszy rosnąca popularność linii lodów premium Bracia Koral – Lody Jak Dawniej. Jeśli chodzi o trendy, rok 2016 nie był dla nas zaskoczeniem. Polscy konsumenci są raczej tradycjonalistami i nadal najchętniej sięgają po klasyczne smaki lodów, czyli truskawkowe, czekoladowe, śmietankowe i waniliowe. Lubią być jednak zaskakiwani nowymi, często egzotycznymi kompozycjami smakowymi, jak choćby lody o smaku owoców egzotycznych, np. tropikalnych, mango, arbuza, czy też lody nawiązujące do znanych deserów, np. Crème Brûlée, Tiramisu czy Panna Cotta. Polscy konsumenci przykładają coraz większą wagę także do rodzaju opakowania, jego funkcjonalności, estetyki czy wartości dodanej. Również pod względem świadomości zakupu są wymagający i coraz bardziej wyedukowani.
Jakimi nowościami zamierzacie zaskoczyć w tym roku klientów?
Podobnie jak w latach ubiegłych, i w sezonie 2017, PPL Koral przygotowała wiele oryginalnych i intrygujących nowości, zarówno w asortymencie marki Koral, jak i swojej młodszej marki z segmentu premium, czyli Bracia Koral – Lody Jak Dawniej. Jeśli chodzi o brand Koral, przede wszystkim wymieniłbym nowe lody Roll-ice, pionierskie na rynku pod względem opakowania lody sorbetowe Squeezy Freezy, nową odsłonę lodów Drill Mix oraz Rakieta. Ponieważ firma zawsze podąża z duchem czasu, na rynku pojawią się także lody bez laktozy Freely. Nie można pominąć systematycznego wzbogacania bestsellerowej od lat linii lodów Grand Gold – w tym sezonie oferujemy wersję Cherry, czyli śmietankę z galaretką wiśniową w deserowej czekoladzie belgijskiej. W przypadku segmentu lodów familijnych Koral linia Kolorowe Lato ma nowe smaki. Poza tym możemy już oficjalnie zakomunikować, że w sezonie lodowym 2017 kontynuujemy, a także rozwijamy współpracę w zakresie produkcji bardzo lubianych przez konsumentów lodów pod marką Łaciate, Oshee Ice oraz lodów Grand w polewie czekoladowej wprost od firmy E.Wedel. Oczywiście nie możemy zapomnieć o interesujących nowościach lodowych naszej marki z segmentu premium, czyli brandu Bracia Koral – Lody jak Dawniej. Ich asortyment został wzbogacony o nowe smaki lodów w opakowaniach 900 ml (lody śmietankowe z truskawkami, lody czekoladowe z czekoladą belgijską oraz lody o smaku masła orzechowego), w opakowaniach o pojemności 450 ml (słony karmel, czekoladowe z wiśniami). Jeśli chodzi o impulsy, nowością jest rożek śmietankowy z ciasteczkami, rożek śmietankowy z truskawkami, nowe sandwiche, lody w ciastkach oraz zupełnie nowa odsłona lodów na patyku. Wszystkie produkty marki Bracia Koral – Lody Jak Dawniej oparte są na starannie wyselekcjonowanych recepturach, a ich fundamentem jest m.in. doskonałej jakości śmietanka, masło, czekolada belgijska, soczyste owoce czy też najwyższej jakości bakalie.
Jakie wsparcie sprzedaży szykujecie? Przyzwyczailiście klientów i rynek do dużych konkursów i promocji…
Każdego sezonu w ramach wsparcia sprzedaży produktów PPL Koral organizujemy wiele zabaw i konkursów z nagrodami. Nie inaczej będzie w tym roku, w którym organizujemy wielką Koralową Loterię Lodową 2017 pt. „Koraliada”, która wystartuje 24 kwietnia i potrwa do 25 czerwca. W trakcie trwania tej akcji rozdamy wiele atrakcyjnych nagród, m.in. konsole PS4, tablety, smartfony, zestawy do wirtualnej rzeczywistości, a w wielkim finale samochód osobowy Toyota Auris. Zasady są bardzo proste i przejrzyste, po szczegóły zapraszam na stronę www.koraliada.pl lub www.koral.com.pl. Loterii towarzyszyć będzie szeroko zakrojona kampania marketingowa m.in. w telewizji, radiu, internecie czy też prasie. Oczywiście dodatkowo są przygotowywane i kolportowane do punktów sprzedaży materiały POS. Po kilkuletniej przerwie wracamy do znanych osób jako ambasadorów naszych marek. W sezonie 2017 twarzą marki Koral będzie aktor młodego pokolenia Maciek Musiał, natomiast markę Bracia Koral – Lody Jak Dawniej wesprze wizerunkowo artysta Zbigniew Wodecki. Niebagatelne znaczenie będzie miała także współpraca z wpływowymi postaciami ze świata internetu: youtuberami, vblogerami, oraz rozmaite eventy oraz wsparcie interesujących inicjatyw sportowych, kulturalnych i społecznych. Chciałbym jeszcze zdradzić, że przygotowujemy bardzo ambitny projekt na okres wakacji, ale na szczegóły za wcześnie.
W którym segmencie rynku upatrujecie możliwości największych wzrostów?
Jeśli chodzi o sprzedaż lodów w podziale na kategorie, to w najbliższej przyszłości należy spodziewać się, że nadal zdecydowana większość produktów impulsowych będzie sprzedawana w mniejszych punktach handlowych, natomiast lody familijne będą domeną sklepów wielkopowierzchniowych, w których dostępne są niemal przez cały rok. Dużego wzrostu i rozwoju należy się spodziewać na rynku lodów w segmencie HoReCa. Przyczynia się do tego m.in. moda na spędzanie czasu poza domem, szeroko rozumiana rekreacja czy też dynamiczny wzrost ilości oraz atrakcyjności ofert lokali gastronomicznych. Polacy nadal stosunkowo niewiele wydają na konsumpcję posiłków poza domem. Patrząc na europejskie trendy oraz zauważalne wzbogacanie się polskiego społeczeństwa, ta sytuacja może się niedługo zmienić i ludzie mogą nie chcieć poświęcać czasu na przygotowywanie posiłków w swoich domach. Jest to tylko jeden z czynników, który sugeruje dalszy pozytywny postęp na rynku HoReCa. Z uwagi na ten aspekt firma PPL Koral bardzo wzbogaciła swoja ofertę lodów dla gastronomii, jak i rożnego rodzaju atrakcyjnego sprzętu ekspozycyjnego i wyposażeniowego. Aktualnie w asortymencie marki Koral znajduje się aż 25 smaków, z kolei linia lodów typu premium, czyli Bracia Koral – Lody jak Dawniej oferuje 21 kompozycji opartych na specjalnie wyselekcjonowanych i „dopieszczonych” recepturach. W porównaniu do zeszłego roku rozbudowaliśmy ofertę o kilka klasycznych oraz kilka bardziej niekonwencjonalnych kompozycji smakowych.
Jakie są kierunki rozwoju firmy? Co jest priorytetem?
Zależy nam na nieustającym wzbogacaniu oferty asortymentowej, chcemy ją maksymalnie dopasować do gustów konsumentów. Na bieżąco obserwujemy preferencje odbiorców, proponując im smaki, po które z chęcią sięgają i po które – myślimy – z chęcią by potencjalnie sięgnęli. Przez cały rok przygotowujemy się do wprowadzania nowych smaków na rynek, obserwujemy polskie i zagraniczne trendy w branży. Przeprowadzamy narady i „burze mózgów” w obrębie działu R&D, działu handlowego i marketingu. Organizujemy także rożnego rodzaju ankiety, badania oraz konkursy, w których pytamy o preferencje i oczekiwania smakowe. Właściciele firmy Koral osobiście pilnują, by receptury oraz składniki naszych lodów były najwyższej jakości. Pod tym względem nie ma mowy o kompromisach. Poza rozwojem produktów cały czas wprowadzane są innowacje w zakresie strategii produkcji. Podejmujemy duże inwestycje w najnowszą technologię i bazę logistyczno-magazynową. Nieprzerwanie poszukujemy nowych rynków zbytu oraz możliwości dywersyfikacji działalności – w tym roku np. wprowadziliśmy do oferty marki Koral lód w kostkach.
Które trendy będą szczególnie widoczne w nadchodzącym sezonie i dlaczego?
Rynek oczekuje bogatej oferty asortymentowej. Preferencje konsumentów co do smaków zmieniają się. Choć nadal dominować będą tzw. klasyki, to pożądane i coraz bardzie poszukiwane będą kompozycje smakowe bardziej fantazyjne, często ekstrawaganckie. Ludzie częściej podróżują po świecie, za granicą poznają nowe trendy i zwyczaje kulinarne. Kto by przewidział kilka lat temu, że niebawem ogromnym powodzeniem będą cieszyły się u nas takie smaki lodów jak: słony karmel, masło orzechowe, mięta, chałwa czy owoce egzotyczne. To świadczy o tym, że prócz tzw. „lokomotyw” sprzedażowych, czyli lodów, które od lat są bestsellerami na rynku, nie można odpuścić sobie wprowadzania nowości, które w znaczący sposób uatrakcyjniają ofertę i zachęcą konsumentów do częstszych zakupów. Śmiem twierdzić, że nadal bardzo dynamiczny rozwój będziemy obserwować w produktach z segmentu premium – konsumenci są coraz częściej skłonni do wydania większej sumy pieniędzy na produkt, który jest po prostu „ekstra”.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"