REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)
Na zdj. ubiegłoroczna gala z wręczeniem nagród w konkursie Market Roku

Na zdj. ubiegłoroczna gala z wręczeniem nagród w konkursie Market Roku (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Czym wyróżniają się sklepy, które znalazły się w finale organizowanego przez Wydawnictwo Gospodarcze konkursu Market Roku 2019? Nasi wysłannicy odwiedzili 100 placówek, czyli wszystkie, jakie zakwalifikowały się do finału spośród 800 zgłoszonych sklepów. Sprawdź, czym charakteryzują się najlepsze punkty handlowe w kraju.

REKLAMABIG InfoMonitor_belka w artykułach

Audytorzy wysłani do finalistów konkursu Market Roku 2019 mieli ręce pełne roboty. Sprawdzali bowiem standard poszczególnych sklepów tak dokładnie, jak tylko to możliwe. Weryfikowali nie tylko podstawowe kryteria związane z wyglądem sklepu, ofertą, wyposażeniem i personelem, ale zwrócili uwagę również na mniej oczywiste kwestie. Czy pracownicy sklepów posiadają przypinki z imionami? Czy w sklepie znajdują się czytniki do sprawdzania cen? Czy udostępnione są specjalne wózki zakupowe dla niepełnosprawnych? To tylko kilka przykładów tego, co zweryfikowaliśmy.

Wizyty w sklepach zrealizowane zostały w dniach od 11 do 27 marca 2019 roku. Audyt udało się przeprowadzić w 99 sklepach. Jedną placówkę z grona finalistów wycofano natomiast z konkursu, po tym jak jej przedstawiciele dowiedzieli się, jak szczegółowy ma być audyt przeprowadzany w sklepie.

Badanie wykazało, że spośród finalistów Marketu Roku 2019, aż 93 proc. sklepów posiada parking (27 proc. wśród sklepów małych i średnich, 54 proc. wśród sklepów dużych, 83 proc. wśród sklepów wielkopowierzchniowych). Jednak tylko połowa z nich ma wyznaczone miejsce dla osób niepełnosprawnych. Ponadto w 95 proc. marketów znajduje się podjazd dla wózków, bądź wejście umożliwiające dostęp do sklepu osobom niepełnosprawnym.

77 proc. finalistów informuje na zewnątrz sklepu o swoich promocjach, a w przypadku 96 proc. sklepów podano czytelną i widoczną informację o godzinach otwarcia danej placówki. Przed 78 proc. sklepów z grona finalistów konkursu - a zarazem przed wszystkimi sklepami o formacie wielkopowierzchniowym - nasi audytorzy znaleźli stojaki na rowery.

W czasie gdy nasi audytorzy wizytowali sklepy, w 78 proc. marketów panował idealny porządek, a w 81 proc. placówek oznaczenia działów były czytelne. Na dodatkowe usługi przy kasie można było liczyć w 82 proc. marketów. Okazało się też, że jedynie w 8 proc. badanych marketów odbywają się degustacje. Z kolei z 9 proc. marketów można było zamawiać produkty przez internet.

Niemal wszędzie, gdzie udali się nasi wysłannicy, pracownicy sklepu ubrani byli w jednolite stroje (96 proc.). Zarazem aż w 94 proc. przypadków pracownicy aktywnie starali się sprzedać klientowi dodatkowe produkty. W 88 proc. sklepów w czasie wizytacji pracownicy wykładali produkty na półki. Okazało się też, że 43 proc. pracowników posiadało przypinki z imionami bądź napisem "uczę się". W co drugim markecie można było zakupić kosze prezentowe.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony