REKLAMAAthlon Car Lease - baner główny (25.11.-13.12.2019 r.)
Konsumenci są nieustannie bombardowani informacjami o promocjach, zmianach wielkości opakowań czy nowych markach własnych. Efekt? Coraz większy problem z określeniem, które sklepy są tańsze i gdzie warto kupować.
REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

Liderem najnowszej edycji Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych pozostaje Biedronka, która zwiększyła jeszcze przewagę nad hipermarketami Tesco. Dużym wydarzeniem jest awans na trzecią pozycję Lidla (zastąpił na podium Auchan). Dyskonterowi pomaga „supermarketowy” wizerunek, atrakcyjna oferta (m.in. win czy wyrobów przemysłowych) oraz aktywność reklamowa, którą Lidl przebija inne sieci.

W formacie hipermarketów liderem pozostaje Tesco, ale dystans dzielący tę sieć od Auchan stale się zmniejsza. Dzieje się tak m.in. dlatego, że Brytyjczycy skupiają się przede wszystkim na wojnie cenowej z Biedronką, jakby nie dostrzegając, że polscy konsumenci zwracają uwagę również na marki produktów, wizerunek sklepów czy jakość obsługi.

W kategorii supermarketów pierwsze miejsce utrzymało Intermarché. Supermarkety pod tym szyldem mają na tyle przemyślaną ofertę i atrakcyjny wizerunek, że śmiało mogą kontynuować ekspansję w miastach powyżej 70 000 mieszkańców. Muszkieterowie znajdą tam jednak silną konkurencję w postaci Piotra i Pawła, Stokrotki czy Polomarketu, które bez fajerwerków, ale konsekwentnie zwiększają swój stan posiadania.

W formacie sklepów spożywczych do 300 mkw. powierzchni sprzedaży zdecydowanym liderem są Delikatesy Centrum z Grupy Eurocash. Ta sieć o jednolitym wizerunku, dużej dyscyplinie zakupowej i wysokiej efektywności sprzedaży wyznacza kierunek innym grupom franczyzowym, które nie mogą zdecydować się na ściślejszą integrację.
Największy postęp, w porównaniu z wcześniejszą edycją Raportu, stał się udziałem Stokrotki. Było to możliwe dzięki strategicznej decyzji Emperii o rozwijaniu tej sieci, która przez ostatni rok tkwiła w stagnacji, cierpiąc przez „wojny na górze”. Przy kontynuacji tak pozytywnych przeobrażeń Stokrotka ma szansę dołączyć do pierwszej piątki w formacie supermarketów.







Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych stanowi wszechstronną klasyfikację najważniejszych sieci detalicznych funkcjonujących w Polsce. Ranking został opracowany według autorskiej metodologii firmy Kondej Marketing. Poszczególne sieci są oceniane według 15 kryteriów, z których każde zostało podzielone na 5 podkategorii. Oznacza to, że każda grupa handlowa uzyskuje oceny (od jednego do dziesięciu punktów) w 75 kategoriach, które dają łączną notę punktową zawartą w skali od 1 do 100.
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych prowadzony jest od maja 2010 roku. Spośród pism branżowych „Wiadomości Handlowe” posiadają wyłączność na publikację pełnych wyników rankingu i komentarzy analitycznych.



Andrzej Kondej

Wiadomości Handlowe, Nr 11-12 (130) Listopad - Grudzień 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony