REKLAMANaturio_banner główny_styczeń 2020
Z danych Euromonitora wynika, że w 2016 roku najwyższy udział marek własnych występował w kategorii olejów jadalnych, a najniższy w przypadku żywności dla dzieci

Z danych Euromonitora wynika, że w 2016 roku najwyższy udział marek własnych występował w kategorii olejów jadalnych, a najniższy w przypadku żywności dla dzieci (fot. archiwum)

Strona 3 z 3
REKLAMA

Marki własne na zachodzie

W gospodarkach zachodnich, według raportu IRI Worldwide, w 2015 roku spadło znaczenie marek własnych. To efekt m.in. wychodzenia z kryzysu i rosnącego PKB. Udział private labels różni się pomiędzy poszczególnymi krajami. Najwyższy (wartościowo) jest notowany w Wielkiej Brytanii (52 proc.), Hiszpanii (42 proc.), Holandii (40 proc.) oraz w Niemczech (38 proc.). We Francji marki własne detalistów stanowią 34 proc. rynku, a we Włoszech jedynie 17 proc. W dużej mierze zależy to od siły dyskontów. Średni udział private labels w wartości sprzedaży spożywczego handlu detalicznego szacuje się na 29 proc. Wskazuje to na potencjał rozwoju rynku marek własnych w Polsce.

Liczą się nowościKlienci oczekują nowości w asortymencie, które muszą też dotyczyć produktów marki własnej. Nie zawsze wystarczy jedynie zmienić opakowanie, często musi się również wiązać to ze zmianą składników bądź wprowadzeniem nowych produktów w miejsce tych, których sprzedaż spada.Marcin Dobek, wiceprezes ABR Sesta
Wyższe marżeMarki własne stanowią ważne źródło zysku dla spożywczych sieci detalicznych. Wynika to z dwóch czynników. Z jednej strony w swojej kategorii produktowej są zazwyczaj tańsze od markowego odpowiednika, co wpływa na zwiększony wolumen sprzedaży, z drugiej strony sieci handlowe są w stanie uzyskać na nich wyższe marże przez zmianę składu i gramatury.Marek Jakubów, analityk w warszawskim biurze Roland Berger

Dyskonty rządzą

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~podejrzliwy konsument 1 ponad rok temu

    Nie kupuję towarów z zwartością oleju palmowego, aspartamu i syropu glukozowo-fruktozowego. Jeśli dyskonty, supermarkety i hipermarkety usuną je z towarów sprzedawanych pod markami własnymi, wtedy rozważę ich zakup. Póki co, czytam drobiazgowo wszystkie składy. Jeśli towar zawiera cokolwiek z wymienionych składników, wraca na półkę.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony