REKLAMAKORAL - Baner Główny - Świderek (25-30.05.2019)

(TCC)

Sieci handlowe nie tylko powinny szybko reagować na zmieniające się trendy, ale także kreować nowe, poprzez wprowadzenie modyfikacji w swoim asortymencie sygnowanym marką własną. Produkty private label dają potężne możliwości tworzenia nowych, atrakcyjnych dla klientów produktów, ale także dają szansę na związanie konsumentów poprzez oferowanie unikalnych, wyróżniających daną firmę towarów, której nie mają w ofercie konkurenci.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

Kilka tygodni temu pojawiła się informacja, co prawda już zdementowana, o potencjalnym ograniczeniu sprzedaży marek własnych. Wzbudziło to wiele emocji, ponieważ tego typu produkty są cieszą się popularnością wśród konsumentów, ale są także niezwykle ważnym elementem strategii asortymentowych operatorów handlowych.

- Należy pamiętać, że pierwsze produkty marek własnych na polskim rynku były słabej jakości, a ich główną zaletą była przede wszystkim bardzo atrakcyjna cena. Z czasem, wraz ze zmianą priorytetów konsumentów i zwiększeniem się ich oczekiwań wobec marek i oferowanych przez nie produktów, zmienił się dostępny w sieciach handlowych asortyment. Obecnie produkty sprzedawane pod marką własną sieci to wysokogatunkowe artykuły w dobrej cenie i świetnie rozpoznawane przez klientów. I właśnie dlatego jest to doskonałe narzędzie pozwalające wyróżnić się na rynku, wyrazić zrozumienie dla potrzeb konsumentów i zdobyć ich lojalność – mówi Bartłomiej Górzny, szef biznesu firmy TCC na Polskę, Ukrainę i Kraje Bałtyckie.

W ostatnich latach wzrosła świadomość na temat konieczności dbania o zdrowie. W wyniku tego, Polacy zaczęli aktywnie poszukiwać informacji na temat prawidłowego trybu życia, zdrowego odżywiania i sportu.  Na popularności zyskały rozmaite diety: bezglutenowa, o niskiej zawartości cukru czy wegańska. Nie trzeba było długo czekać, aby ten trend pojawił się także na półkach sklepowych, a w sieciach wielkopowierzchniowych pojawiły się nawet całe działy dedykowane specjalnym produktom.

- Z perspektywy konsumenta to duże ułatwienie, przede wszystkim dla osób z alergiami, ale również dla tych, którzy po prostu wybierają dany styl życia. Ponadto jest to także sposób na inspirowanie klienta. Dobrym przykładem mogą być produkty marki własnej sieci Kaufland. Linia K-free to produkty pozbawione glutenu i laktozy lub K-bio składająca się z certyfikowanych towarów ekologicznych – wylicza Bartłomiej Górzny.

Na zdjęciu: Bartłomiej Górzny, szef biznesu firmy TCC na Polskę, Ukrainę i Kraje Bałtyckie

Zdaniem eksperta, sieci handlowe nie tylko powinny szybko reagować na zmieniające się trendy, ale także kreować nowe, poprzez wprowadzenie modyfikacji w swoim asortymencie sygnowanym marką własną. I tak uzupełnieniem trendu na zdrowe odżywianie jest pojawienie się w sklepach naturalnych, wegańskich produktów do pielęgnacji. - W tym wypadku znakomicie zareagował Lidl, który oferuje już nie tylko wegańskie posiłki, ale również kosmetyki. Wprowadzając do swoich sklepów linię Cien Food For Skin, klienci sklepu mają łatwy dostęp do produktów nietestowanych na zwierzętach i z pominięciem składników odzwierzęcych. Dostępność takich kosmetyków w sklepie, w którym robi się codzienne zakupy, to niesamowite ułatwienie, które na pewno zostanie docenione przez klientów – argumentuje szef firmy TCC.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony