REKLAMAPSZCZÓŁKA - Pychałki z chrupkami - baner główny
Zdaniem Lodziarni Firmowych opakowania produkowanych na zlecenie Lidla lodów Ballino do złudzenia przypominają produkty Grycan. Sprawa otarła się o sąd, na mocy ugody wycofane z dyskontów lody Ballino powrócą do sprzedaży, ale w zmodyfikowanych opakowaniach

Zdaniem Lodziarni Firmowych opakowania produkowanych na zlecenie Lidla lodów Ballino do złudzenia przypominają produkty Grycan. Sprawa otarła się o sąd, na mocy ugody wycofane z dyskontów lody Ballino powrócą do sprzedaży, ale w zmodyfikowanych opakowaniach (Fot. Lodziarnie Firmowe)

Porozumienie zawarte między Lodziarniami Firmowymi a spółką Lidl Polska kończy głośny spór, w którym producent zarzucił dyskonterowi wprowadzenie do sprzedaży lodów marki własnej w opakowaniach łudząco podobnych do produktów z logo Grycan. Pozostaje pytanie, czemu uchodzący za kreatora trendów Lidl zabrał się za kopiowanie rynkowego lidera.

REKLAMAFBKCH - Belka w artykułach

Skandal wybuchł tuż przed startem sezonu lodowego: przedstawiciele Lodziarni Firmowych, do których należą lody Grycan, oskarżyli Lidla o czyn nieuczciwej konkurencji. Ich zdaniem opakowania produkowanych na zlecenie dyskontu lodów Ballino są łudząco podobne do opakowań produktów Grycan, wiodącej marki lodów familijnych.

46 000 nalepek

W lutym sąd przyznał rację producentowi i komornik zabezpieczył 46 000 opakowań lodów Ballino w magazynach i centrach dystrybucyjnych Lidla. Niemiecka sieć musiała w ciągu kilkunastu godzin wycofać lody Ballino ze swoich blisko 600 placówek. Do sprzedaży powrócą 22 maja w dotychczasowych opakowaniach, tyle że z nalepkami z wyraźnie widoczną nazwą producenta, którym jest Kilargo. Nazwa tej firmy ma być także umieszczona na cenówkach. To efekt ugody zawartej między Lodziarniami Firmowymi a Lidlem.

W takiej formie lody Ballino mogą być sprzedawane tylko do 31 sierpnia, potem dyskonter ma je zastąpić produktami w opakowaniach o zmienionej grafice, którą zaakceptowali przedstawiciele Lodziarni Firmowych. Ugoda kończy spór – producent markowych lodów wycofał pozew sądowy. Nie wiadomo, czy lody Grycan powrócą do Lidla. Marcin Snopkowski, dyrektor generalny Lodziarni Firmowych, nie wyklucza takiej możliwości.

Znane, wypromowane

Sam Lidl przekonywał, że projektując opakowania, kierował się ogólnymi trendami i nie można opatentować takich oznaczeń jak gałki lodów. Niemiecki dyskonter argumentował też, że marka Ballino jest już wypromowana, więc trudno mówić o wprowadzaniu kogokolwiek w błąd.

Podobnego argumentu używają przedstawiciele firmy Jeronimo Martins Polska, właściciela Biedronki. Dostępne w sklepach tej sieci czekolady Magnetic niedawno pojawiły się w sprzedaży w zmienionych opakowaniach. Na pierwszy rzut oka mogą one kojarzyć się z tabliczkami z logo E.Wedel. Etykiety obu produktów są niebieskie, mają podobną grafikę, widać na nich kostki czekolady z „wylewającym się” mlekiem. Jeronimo Martins Polska przekonuje, że czekolady Magnetic to marka sama w sobie: są na rynku od 11 lat, klienci je znają, zaś naturalne jest, że przy projektowaniu opakowań bierze się pod uwagę trendy oraz „swoiste kody” stosowane przez różnych producentów.

W przypadku czekolady mlecznej owym swoistym kodem, jak argumentuje właściciel Biedronki, jest kolor niebieski. Z naszych ustaleń wynika, że firma LOTTE Wedel nie zamierza interweniować w sprawie opakowań tabliczek Magnetic.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"