REKLAMAHELIO - Baner Główny - Masy (15-21.10.2018)
Martin Beháň, dyrektor zarządzający Tesco Polska

Martin Beháň, dyrektor zarządzający Tesco Polska (Fot.wiadomoscihandlowe.pl)

Sposób kupowania się zmienia, ale jest to ewolucja, a nie rewolucja. Jest wiele nowych rozwiązań, które bardzo zmieniają branżę handlową, a które dzieją się poza wzrokiem klientów – opowiadał Martin Beháň, szef Tesco Polska, jeden z panelistów 11. Kongresu Rynku FMCG.

REKLAMAKongres Słodycze i Przekąski 2018 - belka w artykułach

Dyrektor zarządzający Tesco Polska zauważył, że handel zmienia się w sposób ewolucyjny: choć kasy samoobsługowe pojawiły się w sklepach Tesco około ośmiu lat temu, to do tej pory w salach sprzedaży przeważają przeważają stanowiska z tradycyjną obsługą kasjerską. – Oczywiście pojawiły się takie rozwiązania jak click&collect czy aplikacje na smartfony, a dzięki mediom społecznościowym ludzie komunikują się dziś w zupełnie inny sposób – mówił Martin Beháň.

Podkreślił, że dostęp do informacji diametralnie wpływa na codzienne wybory konsumentów.
- W Polsce już 72 proc. konsumentów ma dostęp do internetu, w Czechach jest to już 88 proc. W sieci konsumenci szukają diet, pomysłów na zdrowsze odżywianie się, produktów bez glutenu itp. Internet sprawia, że ludzie wprowadzają zmiany w swoim życiu, na co handel musi reagować – stwierdził Beháň. – Cały czas następuje ruch między kanałami offline i online. Klienci szukają produktów offline, następnie kupują je online. 35 proc. konsumentów szuka produktów online, a kupuje offline, a 25 proc. szuka w kanale offline, a kupuje online – sprecyzował.

Szef Tesco Polska podkreślił, że wywołane rozwojem technologii zmiany, które toczą się w handlu, są bardzo często niedostrzegalne z punktu widzenia konsumentów –np. smartfony, tablety zrewolucjonizowały sposób pracy handlowców, którzy zamiast poświęcać czas na dojazd do biura i zdawanie raportów teraz mogą skupić się na jakości obsługi. Pojawiają się też rozwiązania dla pracowników sklepów – tu jako przykład szef Tesco Polska podał aplikację Moje Tesco.

Pytany o testowane przez Tesco rozwiązania Beháň przyznał, że najwięcej ciekawych nowinek operator wprowadza na rodzimym brytyjskim rynku – tylko tam operator testuje dziś np. dostarczanie zakupów zrobionych przez internet w ciągu 1-2 godzin od złożenia zamówienia. Także na rodzimym rynku Tesco rozwija technologię RFID, którą stosuje dla odzieży swojej marki F&F. – RFID to technologia przyszłości, która ułatwia m.in. sprzedaż asortymentu przez internet czy jest pomocna przy remanentach – wymienił szef Tesco Polska.
Także w Wielkiej Brytanii w maju ub.r. po raz pierwszy zakupy zrobione w e-sklepie Tesco dostarczył do klienta robot. – To wszystko są bardzo kosztowne rozwiązania, dlatego rozwijamy je bardzo powoli – zaznaczył.

 – W Polsce koncentrujemy się na rozwoju e-commerce, szukamy zyskownych rozwiązań w tym obszarze. Zakupy przez internet w Tesco może zrobić już 30 proc. Polaków. Wydaliśmy 7 mln kart programu Clubcard, używa ich 30 proc. Polaków. Właśnie wprowadziliśmy aplikację Clubcard – poinformował Martin Beháň.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Jurek1 2 5 miesięcy temu

    Żenujące wywody. Niech powie coś, jak rozmawia z pracownikami na temat płac , dlaczego jest tak drogo.... Generalnie w Tesco wszystko dzieje aie poza wzrokiem klienta, bo klientów nie ma.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Agi 1 5 miesięcy temu

    Klienci chodzą do kas standardowych bo kasy samoobslugowe nie działają jak trzeba , sklep do którego chodzę jest bardzo kiepski.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony