REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)

Firma Maspex na początku roku rozpoczęła współpracę z Nestlé Waters w zakresie partnerstwa dystrybucyjnego i produkcyjnego w celu obecności marki Nestea na polskim rynku. Maspex współpracuje z Nestlé Waters także w zakresie dystrybucji produktów na innych rynkach.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

(Flickr/Anne Marthe Widvey)

Od 1 stycznia 2020 roku spółki z Grupy Maspex, na bazie podpisanej umowy licencyjnej, posiadają wyłączne prawo do wprowadzania na rynek i sprzedaży produktów Nestea wszystkim klientom.

Przypomnijmy, że dawniej Nestle rozwijało markę Nestea w partnerstwie z Coca-Colą w ramach spółki joint-venture Beverage Partners Worldwide. Współpraca trwała od 2001 do końca 2017 r. Zaraz potem Coca-Cola - tym razem już samodzielnie, a nie razem z Nestle - wprowadziła na rynek inny napój herbaciany o nazwie Fuzetea.

Dystrybucję Nestea przejął wówczas Hoop Polska. Teraz jednak marka trafia do dystrybucyjnego i produkcyjnego portfolio Maspeksu.

Warto podkreślić, że Grupa Maspex jest już obecna w kategorii herbat mrożonych samodzielnie, z marką Tymbark Ice Tea.

Walka w kategorii herbat mrożonych w ostatnim czasie rozkręca się w Polsce na dobre. W ubiegłym roku w tym segmencie rynku pojawiła się również firma Żywiec Zdrój z linią nowych produktów.

Marka Fuzetea obecna jest na 52 rynkach i jest liderem kategorii np. w Brazylii, Ekwadorze, czy Izraelu. Jak wynika z informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl, marka w szybkim czasie po pojawieniu się w Polsce wskoczyła na drugą pozycję pod względem wartości sprzedaży w kategorii herbat mrożonych - zaraz po Lipton Ice Tea, który rozwijany jest przez konkurencyjne PepsiCo w ramach joint-venture z innym gigantem, a mianowicie Unileverem.

Maspex i Nestle "mają nadzieję, że zaplecze Maspeksu zapewni marce Nestea i wszystkim partnerom handlowym najwyższą jakość w zakresie produkcji, sprzedaży i promocji produktu". Firma ma wieloletnie doświadczenie i szerokie możliwości dalszego rozwoju nie tylko w Polsce, ale i innych krajach, głównie Europy Środkowo-Wschodniej.

W ofercie dostępne są łącznie trzy smaki w czterech wariantach opakowań. Tradycyjna Nestea o smaku brzoskwiniowym i cytrynowym oraz Nestea z zielonej herbaty o smaku cytrusowym to gama produktów w butelkach PET o większych (1,5 l) oraz mniejszych (0,5 l) pojemnościach, a także – od 24 lutego – w puszkach. Dla branży HoReCa produkty dostępne są w butelkach szklanych o pojemności 0,2 l.

Rynek herbaty mrożonej w Polsce jest warty ok. 530 mln zł (dane Nielsena za pełny rok do września 2018 r.). Według Euromonitor International wartość kategorii jest jeszcze wyższa - w 2017 r. wynosiła 680 mln zł.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 16

  • 11
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (4)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Dżo 4 20 dni temu

    Moja ulubiona Nestea wróciła!!! I żadna fuzetea czy liptony nie zastąpia oryginalnego smaku Nestea.

    Edytowany: 20 dni temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~KaczoKacza 3 miesiąc temu

    Fuzetea jest o wiele lepsza niż przywrócona Nestea.. Ma wiele smaków z różnymi dodatkami i posiada wiele wariantów bez cukru co jest dla mnie mega ważne.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~ABCD 2 4 miesiące temuocena: 100% 

    Fajnie, że Nestea wraca!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Nelantis 1 4 miesiące temuocena: 100% 

    Kochsm Neestea!!!! Ti coś fuze tea to porażka

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony