REKLAMANaturio - baner główny - grudzień_styczeń

(fot. materiały prasowe, Mastercard)

Firmy Microsoft i Mastercard poinformowały o zawiązaniu strategicznej współpracy. Jak deklarują, sojusz "na ma celu poprawę sposobu, w jaki ludzie korzystają i zarządzają swoją cyfrową tożsamością". Współpraca ma wpłynąć m.in. na sektor handlu.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

Giganci zapowiadają chęć do upowszechnienia uznawanej tożsamości cyfrowej, co miałoby poprawić doświadczenie klientów w kontaktach z firmami, dostawcami usług i ich społecznością online. W sektorze handlu ma to się przełożyć na "bardziej spersonalizowane i efektywniejsze zakupy online i w sklepach stacjonarnych, bez względu na rodzaj płatności, urządzenie lub usługodawcę".

W przypadku usług cyfrowych, celem jest łatwiejsze korzystanie z poczty elektronicznej, mediów społecznościowych, usług streamingu filmów i muzyki czy platform do wspólnych przejazdów. W sektorze finansowym, korporacje dążyć będą do usprawnienia i przyspieszenia procesu identyfikacji klienta w celu utworzenia nowego konta bankowego, przyznania kredytu lub realizacji usług płatniczych. Innym z celów będzie uproszczenie kontaktów z urzędami, np. przy składaniu deklaracji podatkowych.

Obecnie weryfikacja tożsamości online nadal zależy od fizycznego lub cyfrowego dowodu, zarządzanego przez zewnętrzną instytucję – może to być m.in. paszport, dowód zamieszkania (np. opłacone rachunki), prawo jazdy czy dane użytkownika. Sprawia to, że trzeba pamiętać setki haseł, potrzebnych przy różnych logowaniach.

- Coraz częściej jesteśmy poddawani również bardziej złożonemu procesowi potwierdzania swojej tożsamości i zarządzania danymi. Mastercard i Microsoft współpracują, by każdej osobie zapewnić bezpieczny, natychmiastowy sposób weryfikowania tożsamości cyfrowej, niezależnie od tego, kto i kiedy prosi o jej potwierdzenie - podkreślają firmy we wspólnym komunikacie.

Odpowiedzią na te wyzwania ma być usługa pozwalająca każdemu na wprowadzanie, kontrolowanie i udostępnianie swoich danych tożsamości online na urządzeniach, z których na co dzień korzysta. - Taki właśnie jest cel Mastercard, który ściśle współpracuje z takimi graczami jak Microsoft - czytamy.

- Dzisiejszy krajobraz cyfrowej tożsamości jest skomplikowany i niespójny, a to, co działa w jednym kraju, często nie sprawdza się w innym. Mamy możliwość stworzenia systemu, który stawia ludzi na pierwszym miejscu, dając im kontrolę nad ich danymi i miejscem ich użycia - mówi Ajay Bhalla, prezes ds. bezpieczeństwa w Mastercard. - Współpraca z Microsoftem przybliża nas o krok do stworzenia interoperacyjnej usługi tożsamości cyfrowej - dodaje i zapowiada, że już wkrótce firma będzie mogła powiedzieć nieco więcej na ten temat.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony