19 kwietnia 2018
Włoska firma Inalca Food & Beverage złożyła w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o zgodę na przejęcie kontroli nad firmą dystrybucyjną Mille Sapori...
Unilever, brytyjsko-holenderski gigant działający na rynku dóbr konsumpcyjnych podał wyniki sprzedaży za pierwszy kwartał br.
17 kwietnia 2018
16 kwietnia 2018
Prawidłowe przygotowanie regału z produktami dla psów to nie lada wyzwanie. Warto jednak je podjąć, ponieważ ten asortyment należy do najszybciej rozwijających się...
13 kwietnia 2018
10 kwietnia 2018
5 kwietnia 2018
Studenci z Opola i Wrocławia stworzyli aplikację na smartfony Niedzielne Zakupy, która pozwala na odnalezienie najbliższego otwartego sklepu.
18 kwietnia 2018
Amerykańska sieć supermarketów Walmart deklaruje, że drony są w stanie w jeden dzień wykonać w magazynie, którą kontroler towaru wykonuje w miesiąc. Bezzałogowce...
Kilka miesięcy po wprowadzeniu podatku minimalnego na rynku nieruchomości komercyjnych trwają dyskusje na temat interpretacji ustawy. W analizie „Commercial Real Estate Tax...
HANDEL I DYSTRYBUCJA
e-grocery, e-commerce, m-commerce
PRAWO I FINANSE
płatności i bezpieczeństwo transakcji
20 kwietnia 2017, 13:23
wiadomoscihandlowe.pl
Firma Mastercard zaprezentowała biometryczną kartę płatniczą nowej generacji, która łączy w sobie mikroprocesor i technologię rozpoznawania odcisku palca. Karta zapewnia wygodną i bezpieczną weryfikację tożsamości jej posiadacza w czasie zakupów w sklepach stacjonarnych.
(materiały prasowe)
Nowa karta wykorzystuje technologię skanowania linii papilarnych, która jest już stosowana przy płatnościach mobilnych, i będzie można jej używać we wszystkich terminalach przyjmujących płatności w standardzie EMV na całym świecie.
Pierwszym rynkiem testującym tę zaawansowaną technologię jest Republika Południowej Afryki. Przeprowadzono tam dwa osobne programy pilotażowe – w Pick n Pay, wiodącej sieci supermarketów, oraz w Absa Bank, spółce należącej do Barclays Africa. W najbliższych miesiącach planowane są kolejne testy rozwiązania w Europie oraz w regionie Azji i Pacyfiku.
- Konsumenci coraz bardziej przyzwyczajają się do wygody i bezpieczeństwa rozwiązań biometrycznych. Niezależnie od tego, czy chodzi o odblokowanie smartfona czy też zakupy w internecie, wspomniane zalety biometrii zapewnia technologia rozpoznawania odcisku palca. To element potwierdzający tożsamość, który nie może być nikomu zabrany lub zduplikowany, co wzmacnia poczucie posiadaczy kart, że ich płatności są odpowiednio chronione – powiedział Ajay Bhalla, prezes Mastercard ds. zarządzania ryzykiem i bezpieczeństwa.
Właściciel karty biometrycznej rejestruje ją w swoim banku. Następnie jego odcisk palca jest konwertowany na cyfrowy wzorzec, który jest szyfrowany i zapisywany na karcie. Od tej pory można już płacić nią w dowolnym terminalu obsługującym standard EMV.
Płacąc za zakupy w sklepie stacjonarnym, karta biometryczna działa na podobnej zasadzie, co zwykła karta płatnicza z mikroprocesorem. Jej użytkownik wkłada ją do terminala i jednocześnie przykłada kciuk do czytnika linii papilarnych na karcie. Następnie odcisk kciuka jest porównywany z wzorcem biometrycznym, który jest w bezpieczny sposób przechowywany w procesorze karty. Jeśli odcisk kciuka pasuje do wzorca, transakcja zostaje poprawnie zautoryzowana, a konsument nawet na moment nie wypuszcza karty z ręki.
Biometryczne uwierzytelnianie płatności – w tym przypadku za pomocą odcisku palca – pozwalaw zupełnie nowy sposób potwierdzić, że osoba używająca karty jest jej uprawnionym posiadaczem. Przyjmowanie płatności kartami biometrycznymi jest dla sprzedawców bardzo proste. Nie wymaga nowego sprzętu, ani nawet aktualizacji oprogramowania, ponieważ nowy rodzaj kart przyjmują funkcjonujące już terminale obsługujące standard EMV.
Wydawcom kart nowa technologia pomaga zapobiegać oszustwom i wykrywać je, zwiększyć odsetek pozytywnie weryfikowanych płatności, obniżyć koszty operacyjne oraz zyskać lojalność klientów. Ponadto, przyszła wersja karty biometrycznej będzie oparta na technologii zbliżeniowej, co dodatkowo zwiększy szybkość i wygodę płatności kartą.
Polacy coraz chętniej płacą bezgotówkowo, a sklepy coraz częściej oferują im taką
W polskim handlu wciąż rządzi gotówka. Tymczasem w Chinach są miasta, gdzie 80 proc.
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 16
29 marca 2018
zdjęć: 7
27 marca 2018
zdjęć: 20
20 marca 2018
zdjęć: 36
zdjęć: 6
12 kwietnia 2018
11 kwietnia 2018
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.