REKLAMANaturio - baner główny - lipiec 2019
Mateusz Szumny, product manager w firmie Bakoma

Mateusz Szumny, product manager w firmie Bakoma (fot. mat. pras.)

O tym dlaczego Polskie Młyny postanowiły zostać pierwszym polskim producentem makaronów świeżych - rozmawiamy z Mateuszem Szumnym, product managerem w firmie Bakoma.

REKLAMAKAiN - Belka w artykułach (lipiec PROMO)

Na rynku pojawiły się makarony świeże marki Polskie Młyny. Skąd decyzja o wejściu w nową kategorię?

Rozszerzenie asortymentu o makarony było naturalnym rozwinięciem naszej działalności. Do tej pory koncentrowaliśmy się na przemiale zbóż i handlu mąką, więc już wcześniej mieliśmy w ofercie produkty pochodne, takie jak kasze manne i otręby. Głównym surowcem w wytwarzaniu makaronów jest oczywiście mąka, na której znamy się jak mało kto w Polsce. Doszliśmy do wniosku, że na rynku jest mało makaronów najwyższej jakości. Dlatego postanowiliśmy zostać pierwszym polskim producentem makaronów świeżych. Co prawda konsumenci mogą wybierać spośród setek makaronów suchych, ale wybór makaronów chłodzonych jest bardzo ograniczony. Wszystkie dostępne do tej pory pochodzą z importu. Chcemy to zmienić.

Czemu Polacy zainteresowali się makaronem chłodzonym?

To wciąż nowinka na naszym rynku. Makarony świeże stanowią obecnie margines sprzedaży wszystkich makaronów w Polsce. Przykład rynków zachodnich każe jednak przypuszczać, że ich popularność będzie dynamicznie rosła, co ma związek ze zmianą preferencji klientów. Coraz bardziej cenią oni produkty wysokojakościowe, z krótkim składem. Tymczasem makarony świeże powstają tylko z trzech składników: mąki, jajek i wody. Semolina, z której są wytwarzane, pochodzi z ziaren twardej pszenicy durum, dzięki czemu makarony są sztywne, elastyczne i mają naturalną żółtą barwę. Bardzo trudno je rozgotować, a po ugotowaniu nie kleją się. Makaron świeży smakuje niemal jak domowe kluski. Większość z nas pamięta domowy makaron robiony przez babcie lub mamy. Nasz wyrób również jest miękki i smakuje tak, jakby został zagnieciony tuż przed podaniem. Nie dodajemy żadnych barwników i konserwantów. To makaron jajeczny, więc bardziej pożywny. Średnio na każdy kilogram mąki przypadają trzy jajka. Co więcej, wygoda i czas gotowania przemawiają na korzyść makaronów świeżych, gotuje się je zaledwie trzy minuty.

Czy zamierzacie inwestować w marketing i reklamę tego produktu?

Makarony doskonale wpisują się w aktualne trendy, ponieważ mają prosty skład, bez zbędnych dodatków. Planujemy kampanię reklamową, ponieważ jest to jeszcze bardzo młoda kategoria i chcemy przedstawić ją szerszemu gronu. Musimy edukować konsumentów i uświadomić ich, że istnieje lepsza alternatywa dla makaronów suchych. Wkrótce ruszamy z działaniami na skalę ogólnopolską. Będzie można zobaczyć nas w telewizji i internecie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 9

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Pani Basia 1 2 miesiące temu

    Wspaniały smak domowego makaronu jaki robiła moja babcia ,idealne dopasowanie składników ,szkoda ze nie ma nitek rosolowych z nimi byłby prawdziwy domowy rosol, także brakuje w wariancie dla dzieci typu zwierzątka i literki ,a także kolorowych np.z dodatkiem szpinaku ,buraczka czy dyni

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony