REKLAMADAN CAKE - baner główny (listopad-grudzień)
Wojciech Kamiński, Country Manager Poland Maxi Zoo

Wojciech Kamiński, Country Manager Poland Maxi Zoo

W tym roku sieć sklepów Maxi Zoo planuje otwarcie 5 nowych sklepów w stolicy. W przyszłym roku do sieci ma dołączyć 10 kolejnych placówek, tym razem poza Warszawą. W kolejnych latach myślimy o ekspansji na poziomie 15‒20 lokalizacji – zapowiada w rozmowie z serwisem wiadomoscihandlowe.pl Wojciech Kamiński, Country Manager Poland Maxi Zoo.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

W Polsce działa 6 sklepów Maxi Zoo. Będą kolejne?

W bieżącym roku koncentrujemy się na ekspansji w stolicy. Planujemy otwarcie 5 nowych sklepów. Obecnie naszym celem jest zwiększenie rozpoznawalności marki, w związku z tym potrzebujemy centralizacji, czyli większej liczby sklepów w jednym miejscu. Część lokalizacji została już wybrana i zatwierdzona. Jedną z nich na pewno będzie Ursynów, na którym chcielibyśmy pojawić się jak najszybciej, a drugą – Praga Południe. Będą to sklepy zlokalizowane przy nowo powstających Retail Parkach. Dodatkowo trwają zaawansowane negocjacje z deweloperem na Woli. W 2017 planujemy otworzyć 10 kolejnych sklepów, tym razem poza Warszawą. Stawiamy na duże miasta, m.in. Poznań, Kraków i Wrocław. W kolejnych latach myślimy o ekspansji na poziomie 15‒20 lokalizacji.

Czy będą Państwo inwestować w kanał internetowy?

Ekspozycja marki to aktualnie nasz główny cel. Nie wyobrażam sobie jednak działalności retail bez obecności online. Uruchomienie polskiego sklepu internetowego to kwestia 2‒3 lat. Aby zostać liderem rynku, pod względem jakości i profesjonalizmu, wykorzystamy omnichannel. Tym chcemy zdobyć klientów – w przeciwieństwie do większości działających w branży retail grających ceną.

Jak oceniają Państwo koniunkturę na polskim rynku produktów dla zwierząt?

W oparciu o dane Euromonitor wiemy, że aktualnie tempo wzrostu na rynku zoologicznym wynosi 6-7 proc. w skali roku. Polska znajduje się w czołówce krajów europejskich pod względem ilości posiadanych zwierząt przez społeczeństwo. Jest to współmierne do ilości pieniędzy wydawanych na utrzymanie swoich pupili. Jednym z elementów, który hamuje rozwój tego rynku, jest niewysoki poziom sprzedaży gotowych produktów. Ma to miejsce ze względu na niską świadomość społeczeństwa o wartości dodanej gotowych produktów. Niestety w wielu przypadkach nadal istnieje przekonanie, że zwierzaka należy karmić tzw. resztkami. Przekłada się to na brak gotowości w kierunku zakupu gotowej karmy oraz przeznaczanie małych wydatków, pomimo wzrostu zasobności portfela.

Państwa firma jest obecna na 12 europejskich rynkach. Co wyróżnia Polskę?

Polski rynek zoologiczny znajduje się zdecydowanie w fazie rozwoju. Jego rozdrobnienie oraz brak lidera w tym obszarze otwiera szerokie możliwości działań w kierunku zdobywania klientów. Jednocześnie zauważalna jest duża potrzeba posiadania zwierząt przez nasze społeczeństwo. Rosnąca empatia w stosunku do zwierząt powoduje to wzrost zakupów artykułów zoologicznych, począwszy od karmy poprzez akcesoria, kończąc na produktach do pielęgnacji.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"