REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny - WIELKANOC (kwiecień 2019)
Dalius Misiunas, prezes i dyrektor generalny Maxima Grupe

Dalius Misiunas, prezes i dyrektor generalny Maxima Grupe (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Maxima Grupė, właściciel m.in. polskiej sieci Stokrotka, przyjęła nową strategię rozwoju do roku 2025. Jednym z podstawowych celów działalności ma być poprawa jakości obsługi klienta. Na inwestycje firma przeznaczy około 600 mln euro, ale spodziewa się, że dzięki nowym projektom zaoszczędzonych zostanie nawet 500 mln euro.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień 2019)

- Przez dwie dekady działalności Maxima stworzyła biznesowe success story na Litwie: zaczynając od jednego sklepu w Wilnie, stała się liderem handlu detalicznego w krajach bałtyckich. Zdajemy sobie sprawę z tego, że jeżeli chcemy przemienić się z silnego gracza regionalnego w prawdziwie międzynarodowe przedsiębiorstwo, musimy się zmieniać. Chcemy być cenieni nie tylko za nasze dogodne lokalizacje sklepów, szeroki asortyment i dobre ceny, ale także za jakość obsługi i przyjemność z robienia zakupów. Będzie to wymagało udziału każdego pracownika. Integralną częścią kultury naszej organizacji jest szacunek do pracownika oraz docenianie jego zaangażowania i niezależności- mówi Dalius Misiūnas, prezes Maxima Grupė.

Według Misiūnasa w opracowaniu strategii bezpośrednio uczestniczyła ponad setka pracowników spółek grupy z pięciu krajów.

Podstawowym celem wyznaczonym w strategii jest stanie się codzienną marką pierwszego wyboru. Wartość dla klientów będzie tworzona poprzez dogodne doświadczenia zakupowe w sklepach i zintegrowanych kanałach digital, szeroki asortyment i dobrą relację ceny do jakości. To ostatnie zostanie osiągnięte dzięki zwiększeniu efektywności operacyjnej spółek, prowadzącej do obniżenia kosztów i w konsekwencji cen. Strategia przewiduje oszczędności na poziomie 500 mln euro w ciągu siedmiu lat za sprawą bardziej efektywnych rozwiązań w zakresie zarządzania działalnością.

Główne zadania w ramach strategii obejmują także kwestię zrównoważonej działalności. - Jesteśmy zdeterminowani, aby osiągać nasze cele w sposób odpowiedzialny, dbając o dobro naszych klientów i pracowników, budowanie relacji z partnerami w oparciu o zaufanie, motywowanie i wspieranie lokalnych producentów i ochronę środowiska - mówi Dalius Misiūnas.

Wraz ze zmianami wewnętrznymi strategia Maxima Grupė przewiduje również dynamiczną ekspansję międzynarodową, z inwestycjami sięgającymi prawie 100 mln EUR rocznie do 2025 roku – łącznie 600 mln EUR. Pieniądze te zostaną przeznaczone na umocnienie sieci sklepów na obecnych i nowych rynkach oraz na rozwój nowych kanałów sprzedażowych. Celem jest wypracowanie wzrostu przychodów na poziomie grupy rzędu 7 proc. rocznie.

- W ubiegłym roku podjęliśmy kilka istotnych kroków w kierunku aktywnej ekspansji: przejęliśmy i zintegrowaliśmy sieci detaliczne w Polsce, a także jako jedni z pierwszych w regionie zrealizowaliśmy emisję obligacji o wartości 300 mln euro. To solidne podstawy do dalszej ekspansji międzynarodowej, z silnym naciskiem na Polskę. Ten 38-milionowy kraj jest atrakcyjnym rynkiem ze względu na swoją wielkość, wzrost i potencjał konsolidacyjny. Zamierzamy więc utrzymać szybkie tempo ekspansji w Polsce - mówi prezes grupy.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~zolo 3 2 miesiące temuocena: 100% 

    Szukanie jeleni za najnizsza krajowa a sami piora kase trzeba najpierw docenic ludzi i dac wiecej zarobic bo wszyscy uciekna nawet ze stokrotki

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~M. 2 2 miesiące temuocena: 100% 

    O to w sano mają dużo do zrobienia...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Sisi 1 2 miesiące temuocena: 100% 

    "...... Integralną częścią kultury naszej organizacji jest szacunek do pracownika oraz docenianie jego zaangażowania i niezależności- mówi Dalius Misiūnas, prezes Maxima Grupė........." - hahahahahahahahahaaaaaaaaaaahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahah

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony