REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (marzec 2019)

McDonald’s zmodyfikował dziecięce zestawy Happy Meal. Z oferty znikają m.in. McTost z bekonem, owocogurt oraz herbaty ze sztucznymi aromatami.

REKLAMATargi w Krakowie - Belka w artykułach (marzec)

(Fot.Pixabay)

Firma uzasadnia, że jest to dostosowanie do przyjętych przez markę zobowiązań dotyczących odpowiedzialnej oferty dla dzieci. W ramach nowej oferty Happy Meal w miejsce jabłka zostały wprowadzone cząstki jabłka i ciemnych winogron bezpestkowych, paluszki surowej marchewki zastąpiły dotychczas oferowaną porcję pomidorków koktajlowych, miejsce musu Kubuś Jabłko Banan zajął Mus Truskawkowy, pojemność soku pomarańczowego i jabłkowego została zmniejszona z 250 ml do 200 ml. Z oferty znika owocogurt, McTost z bekonem oraz herbaty ze sztucznymi aromatami.

Powyższe zmiany to efekt ogłoszonej rok temu globalnej strategii Scale For Good i wcześniejszych zobowiązań marki jako sygnatariusza karty EU Pledge. Ich celem jest podniesienie wartości odżywczych zestawów Happy Meal oraz zmniejszenie kaloryczności, zawartości cukru i soli, wykluczenie sztucznych dodatków.

Co najmniej połowa możliwych kombinacji zestawów Happy Meal będzie zawierać maksymalnie: 600 kcal, 10 proc. kcal pochodzących z tłuszczów nasyconych, 650 mg sodu, 10 proc. kcal pochodzących z dodanego cukru.

Ze wszystkich zestawów Happy Meal usunięte zostaną sztuczne aromaty i barwniki. Dodatkowo, wszędzie gdzie to możliwe bez pogorszenia bezpieczeństwa, smaku, jakości czy wartości żywności, zostaną również zredukowane środki konserwujące.

McDonald’s zobowiązało się do promowania sprzedaży posiłków zawierających owoce, warzywa, niskotłuszczowe produkty mleczne, produkty pełnoziarniste, chude białko i wodę. Założone cele mają zostać osiągnięte do 2022 roku.

W Polsce od 2015 roku jako napój w materiałach promocyjnych Happy Meal pokazywana jest tylko woda, herbata lub sok. Wzrost sprzedaży zestawów z wodą lub sokiem w latach 2013-2017 wyniósł ponad 10 proc.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~xn 1 2 miesiące temu

    do tej pory wszystko było ok., dzieci zdrowe i szczęśliwe a teraz nawet konserwantów wam dzieciątka biedne ujmą panowie zza wielkiej wody, będziecie jak nie te!!! sprane łby ciągną bo raz na pół roku jest kawa za darmo. Jak to można wyjałowić polskie mózgi, trochę reklamy i tłumy ciągną a obowiązkowym punktem w programie większości wycieczek szkolnych jest wizyta w MD, brawo!!!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony