REKLAMAKongres Rynku FMCG 2019 - Baner Główny (maj 2019)

HoReCa - rynek gastronomiczny

 

15 maja 2019, 15:58

(fot. pixabay.com)

Według ogłoszonego wczoraj w Chicago raportu podsumowującego wspólną inicjatywę McDonald’s i Alliance For a Healthier Generation udało się zrealizować wszystkie zobowiązania dotyczące oferty dla dzieci, i to na dwa lata przed założonym terminem. 

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

McDonald’s to 38 tysięcy lokali w ponad 100 krajach. Wśród 69 milionów gości, którzy odwiedzają je każdego dnia, dużą część stanowią rodzice z dziećmi. Kilka lat temu marka nawiązała współpracę z organizacją Alliance for a Healthier Generation. W 2013 r. ogłoszono wspólny plan zmian w zakresie oferty dla dzieci i sposobu jej komunikowania. Zakładał on, że we wszelkich formach komunikacji dotyczącej zestawów Happy Meal będą prezentowane wyłącznie opcje z owocami, warzywami czy wodą. 

Inne zobowiązania dotyczyły szczegółowego informowania na temat wartości odżywczej oraz wprowadzenia zmian w zakresie kaloryczności oferty. Plan miał zostać zrealizowany na 20 największych rynkach McDonald’s (w tym w Polsce) do roku 2020. Postępy w jego wdrożeniu nadzorowała niezależna firma konsultingowa Keybridge.
Według raportu od 2013 r. na 20 badanych rynkach sprzedano w zestawach Happy Meal 6,4 mld owoców, warzyw, produktów mlecznych oraz wody. Wzrost sprzedaży wody, soków i mleka w zestawach dziecięcych wyniósł 12 punktów procentowych (z 36% do 48%). Do 161 wzrosła liczba kombinacji zestawów dziecięcych zawierających owoce, warzywa, niskotłuszczowe produkty mleczne i wodę.

- Polska jest jednym z liderów w zakresie realizacji zobowiązań. Tylko w 2018 roku sprzedaliśmy w zestawach Happy Meal aż 25 mln owoców, warzyw i butelek wody oraz 32 mln musów owocowych.   Wykorzystujemy naszą skalę do promowania zrównoważonych wyborów żywieniowych wśród rodzin – mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. relacji korporacyjnych McDonald’s Polska.

- Biorąc po uwagę wpływ McDonald’s na zachowania młodych konsumentów i ich nawyki żywieniowe tę inicjatywę należy uznać za ważny krok w dobrym kierunku. W zakresie edukacji najmłodszych wszyscy mamy dużą rolę do odegrania. Połączenie skali wpływu McDonald’s, świata nauki oraz organizacji pozarządowych może przynieść oczekiwane rezultaty – komentuje prof. dr hab. Krzysztof Krygier, ekspert w zakresie technologii żywności i żywienia.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony