REKLAMAWitpak, baner główny (lipiec-sierpień 2019)

Światowa sieć restauracji ogłasza plan przeciwdziałania zmianom klimatycznym w ramach Science Based Targets initiative. Plan zakłada, że do roku 2030 redukcja emisji gazów cieplarnianych z biur i restauracji sieci wyniesie 36 proc., a w odniesieniu do łańcucha dostaw 31 proc.

REKLAMAKAiN - Belka w artykułach (lipiec 2019)

(McDonald's Polska)

Redukcja o 36 proc. oznacza, że do atmosfery nie trafi 150 milionów ton gazów cieplarnianych. Jest to  wielkość odpowiadająca rocznej emisji gazów przez 32 miliony aut osobowych. Da ona efekt równoważny posadzeniu 3,8 mld drzew, które rosłyby przez kolejne 10 lat.

Dodatkowo McDonald’s zobowiązuje się do zmniejszenia o 31 proc. emisji w całym łańcuchu dostaw (w przeliczeniu na tonę żywności i opakowań). Redukcja będzie mierzona w stosunku do roku bazowego, za który przyjęto rok 2015, zaś wartość wskaźnika została zatwierdzona przez Science Based Targets initiative (SBTi). Strategia firmy zakłada rozwój działalności bez zwiększania emisji gazów cieplarnianych do atmosfery.

- Stworzenie lepszej przyszłości dla naszej planety wymaga zaangażowania nas wszystkich. McDonald’s  robi to poprzez wyznaczanie ambitnego celu redukcji emisji gazów cieplarniach, aby przeciwdziałać zmianom klimatu - stwierdził Steve Easterbrook, prezes i CEO McDonald’s.

Realizacja celu wymaga kompleksowych, innowacyjnych i szeroko zakrojonych działań, które zwiększą  efektywność całego systemu McDonald’s. Sieć kładzie szczególny nacisk na obszary, które generują największy udział w śladzie węglowym: produkcję wołowiny, zużycie energii w restauracjach, opakowania i odpady. Łącznie te obszary odpowiadają za około 64 proc. globalnej emisji McDonald’s.

Myślenie w kategoriach poszanowania środowiska i minimalizowania negatywnego wpływu jest obecne w McDonald’s od dawna. Dla przykładu w polskim oddziale firmy od lat stosuje się system monitorujący zużycie energii elektrycznej w restauracjach. Pozwala on szybko reagować na wszelkie nieprzewidziane skoki zużycia.

- Osiągnięcie założonych celów byłoby niemożliwe bez ścisłej współpracy z partnerami – franczyzobiorcami oraz dostawcami. Ponad 65 proc. restauracji naszej sieci w Polsce korzysta z zielonej energii. Dysponujemy certyfikatami potwierdzającymi, że w tych lokalach sprzęt kuchenny, oświetlenie, ogrzewanie itp. są w stu procentach zasilane energią ze źródeł odnawialnych. We wszystkich lokalach naszej sieci mamy systemy rekuperacji ciepła. Od 14 lat nieprzerwanie utrzymujemy certyfikat środowiskowy ISO 14001, od tego roku w bardziej wymagającej wersji 2015. To tylko przykłady naszych działań służących środowisku. Byliśmy dwukrotnie wyróżnieni tytułem Firmy Przyjaznej Środowisku nadawanym przez Narodową Radę Ekologiczną przy Prezydencie RP – podkreśla Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska. – Jesteśmy zdeterminowani, aby wraz z parterami identyfikować kolejne obszary i wdrażać rozwiązania na rzecz redukcji emisji gazów cieplarnianych – dodaje.  

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony