REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny - WIELKANOC (kwiecień 2019)

Citan to propozycja dla przedsiębiorcy, który chce tym samych autem obsługiwać firmę oraz jeździć z rodziną na wakacje. I być dumnym z gwiazdy na masce...

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień 2019)

O różnicach i podobieństwach do Renault Kangoo, na bazie którego powstał Mercedes Citan, pisaliśmy dokładnie rok temu. Teraz skupimy się na wadach i zaletach wersji Mixto – połączenia pięciomiejscowego auta osobowego i dostawczaka z prawdziwą ładownią, a nie bagażnikiem.

Wprowadzając Citana, niemiecki producent uzupełnił ofertę w segmencie samochodów dostawczych. Dzięki niemu oraz modelom Vito i Sprinter, dział vanów Mercedesa oferuje pełną gamę pojazdów: od miejskich samochodów dostawczych, po duże pojazdy transportowe. Przy czym auto w wersji Mixto zainteresuje głównie tych przedsiębiorców, którzy nie chcą utrzymywać dwóch samochodów. Mercedes ma służyć zarówno do pracy, jak i do jazdy na co dzień. I tak też został zaprojektowany.

Funkcjonalny

Najbardziej rzucającym się elementem w wyglądzie auta jest… trójramienna gwiazda, która – nie ma się co oszukiwać – dodaje prestiżu prostemu, niewyszukanemu Citanowi. Oczywiście, nie można porównywać wykończenia pojazdu z tym, co znajduje się w osobowych Mercedesach, ale w konfrontacji z kombivanami innych marek, Citan jest w ścisłej czołówce. Mankament, psujący nieco dobre wrażenie, stanowi niewielka ilość miejsca na nogi pasażerów siedzących na tylnej kanapie. To cena dużej ładowni. Jest jeszcze druga, mniej ważna, ale irytująca sprawa: dźwignia tempomatu znajduje się za blisko przełącznika kierunkowskazów. Naprawdę trudno jest się nie pomylić, zwłaszcza gdy trzeba szybko zasygnalizować zmianę pasa.

Reszta jest jak trzeba: fotele wygodne, kierownica dobrze leży w rękach, duże pokrętła są poręczne, łatwe w obsłudze i estetycznie wykonane.

We wnętrzu widać, że konstruktorzy główny akcent położyli na funkcjonalność. Pakowny schowek przed pasażerem, półka między przednimi siedzeniami, pojemne kieszenie w drzwiach (mieszczą półtoralitrowe butelki) – to wszystko zapewnia dużo miejsca na przedmioty związane z pracą, albo te codziennego użytku.

Pakowny

W Citanie Mixto mieści się jedna europaleta. Auto posiada część bagażową o objętości 2,4 m³ (po złożeniu tylnej kanapy – 3,7 m³), która jest zabudowana blachą, jak w furgonie. Kokpit od ładowni oddziela krata. Oferowane standardowo asymetrycznie otwierane tylne drzwi mogą być dla ułatwienia ładowania blokowane w dwóch położeniach: przy 90 i 180 stopniach. Krawędź załadunku znajduje się 568 mm nad jezdnią, a szerokość ładowni między nadkolami wynosi 1219 mm. Zależnie od wersji, ładunek może być zabezpieczony za pomocą czterech, sześciu lub ośmiu umocowanych w podłodze uchwytów.

Oszczędny

Zawieszenie jest dość twarde, ale nie do tego stopnia, żeby miało to ujemny wpływ na komfort jazdy. Citana prowadzi się pewnie, choć trzeba uważać na boczne podmuchy wiatru, które potrafią mocno zakołysać autem. Problem ten jest mniej odczuwalny w większym Sprinterze, gdzie z podmuchami „walczy” system o nazwie Asystent Bocznego Wiatru.

Citan dostępny jest w wersji z silnikiem wysokoprężnym o mocy 75, 90 lub 110 KM oraz benzynowym o mocy 114 KM. Redakcja „Wiadomości Handlowych” miała do dyspozycji pojazd z najmocniejszym dieslem. Jednostka jest dynamiczna przy stosunkowo niewielkim zużyciu paliwa, co zostało także dowiedzione w zorganizowanym przez Mercedesa konkursie ekonomicznej jazdy „Grand Prix Van Economy”. Zwycięzcy zawodów udało się uzyskać spalanie na poziomie 2,6 l/100 km. Jechał Citanem CDI o mocy 90 KM. Nasz wynik był nieporównywalnie słabszy: 6,6 l/100 km, co jednak pozwoliło przejechać bez tankowania tysiąc kilometrów.




Hubert Wójcik

Wiadomości Handlowe, Nr 5 (135) Maj 2014

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony