REKLAMAROS-SWEET - MORESO - baner glówny (wrzesień 2018)
Czy projekt Merlinfood z 2015 r. powróci na rynek?

Czy projekt Merlinfood z 2015 r. powróci na rynek? (fot. materiały prasowe)

Zarząd Merlin Group przygląda się rynkowi sprzedaży żywności przez internet w Polsce i nie wyklucza poszerzenia działalności grupy właśnie o obszar e-grocery - zdradza w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Łukasz Szczepański, prezes grupy.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień 2018

- Handel spożywczy to obszar, któremu się na spokojnie przyglądamy, ale na razie to wszystko. Myślimy o rynku FMCG, jednak nie o kategoriach produktów świeżych i super świeżych - deklaruje prezes Merlin Group.

W opinii Łukasza Szczepańskiego, rynek suchej e-żywności "to obszar o ciekawym potencjale ze względu na bardzo niewielki udział kanału online w sprzedaży". Szef grupy zauważa, że w Polsce zaledwie kilku graczy postanowiło powalczyć na tym rynku.

- Potencjał do rozwoju jest duży, bowiem do wielu mieszkańców nie dociera dostawa z e-sklepów Tesco, Carrefoura, czy Piotra i Pawła - mówi Szczepański.

Pytany o to, czy sprzedaż żywności przez internet mogłaby się odbywać z wykorzystaniem brandu Merlina, czy może grupa wolała przejąć innego gracza z tego obszaru, prezes Merlina doprecyzowuje, że grupa na razie nie jest "ani na etapie tworzenia e-sklepu z żywnością, ani przejmowania konkurenta".

- Handel FMCG to obszar, który wciąż analizujemy. (...) Decyzję o wejściu w segment FMCG podejmiemy dopiero, gdy powstanie szczegółowa strategia - wyjaśnia Szczepański.

Jak dowiedzieliśmy się od prezesa Merlina, grupa nad najbliższymi akwizycjami (z różnych obszarów biznesu) zamierza zastanowić się na początku 2019 r. Wcześniej jej działania skupią się na pełnym zintegrowaniu przejętej niedawno firmy Profit M, zajmującej się głównie e-sprzedażą książek.

Przypomnijmy, że Merlin próbował swoich sił na rynku sprzedaży żywności już trzy lata temu, jeszcze przed zmianami właścicielskimi. To wtedy narodził się projekt o nazwie Merlinfood by Alma. Produkty z Almy miały być sprzedawane za pośrednictwem e-sklepu Merlina, a następnie dostarczane do urządzeń chłodniczych mBox, przygotowanych przez firmę Coolomat.

Projekt reklamowany jako rozwiązanie, które "może zmienić oblicze polskiego e-handlu", nie miał wówczas szans na powodzenie - ze względu na problemy finansowe zarówno Alma Marketu, jak i Merlina, niemal natychmiast został zawieszony. Łukasz Szczepański dopytywany przez wiadomoscihandlowe.pl o to, czy istnieje szansa na reaktywowanie w najbliższych latach Merlinfood z innym partnerem, odpowiada, że "jest jeszcze za wcześnie, by mówić o tego typu projektach".

Czytaj więcej:
Pełny wywiad z Łukaszem Szczepańskim, prezesem Merlin Group. "Nie będziemy blockchainowym Amazonem, ale..."

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony