REKLAMAMLEKOVITA - Wypasione 2020 - Baner Główny (01-10.06.2020)
MediaMarkt w centrum handlowym w Göteborgu

MediaMarkt w centrum handlowym w Göteborgu (By Gaisjonke (Own work) [CC BY 3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0)], via Wikimedia Commons)

Po lutowej decyzji akcjonariuszy o podziale Metro Group na dwie niezależne firmy koncern po raz pierwszy opublikował kwartalne i półroczne wyniki finansowe – odrębnie dla MediaMarkt-Saturn (przyszła nazwa to Ceconomy) oraz Metro. Dane dotyczą pierwszego półrocza i drugiego kwartału roku finansowego 2016/2017. Oba okresy kończą się 31 marca 2017 r.

REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

Po podziale Grupy Metro na dwie niezależne firmy wyniki firm handlujących elektroniką użytkową zaprezentowane zostały jako działalność kontynuowana, a wyniki hurtowni Metro (w Polsce Makro) jako działalność zaniechana. W przyszłości firmy funkcjonować będą pod nazwami – odpowiednio – Ceconomy i Metro.

Sprzedaż netto Media-Saturn nieco spadła w II kw. roku finansowego, osiągając niespełna 5.258 mln euro (rok wcześniej było 5.259 mln). W I półroczu sprzedaż wyniosła 12,15 mld euro wobec 12,14 mld rok wcześniej. Kwartalna sprzedaż LfL wzrosła o 0,3%, półroczna o 0,1%. EBIT kwartalny wyniósł -19 mln euro (rok wcześniej 38 mln euro), a półroczny 289 mln euro (rok wcześniej 342 mln).

Kwartalna sprzedaż netto Metro wzrosła o 2,4% do kwoty 8,51 mld euro (rok wcześniej 8,31 mld euro), sprzedaż półroczna wzrosła o 0,5% do kwoty 18,61 mld euro (rok wcześniej 18,51 mld euro). Kwartalna sprzedaż LfL spadła o 1,1%, a półroczna o 0,4%. EBIT kwartalny wyniósł 90 mln euro (rok wcześniej 27 mln euro), a półroczny 603 mln euro (rok wcześniej 496 mln euro).

Dział elektroniki Media-Saturn odnotował aż 40% wzrost sprzedaży online. E-commerce stanowi obecnie 12% całości sprzedaży. W celu zagwarantowania długoterminowego wzrostu, wobec presji ze strony online, firma będzie kontynuować strategię multichannel, w której ważna rolę odgrywać będzie jakość obsługi w placówkach stacjonarnych. Strategia ta uwzględnia fakt, że społeczeństwa się starzeją, gospodarstwa domowe stają się mniej liczne, a elektronika jest coraz bardziej zaawansowana technicznie, w związku z czym wysokiej jakości obsługa w handlu stacjonarnym może przyciągać nowych konsumentów i stanowić przeciwwagę dla wygody zakupów online.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony