REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020

(fot. materiały prasowe)

Metro uruchamia dostawę produktów w kolejnych miastach. Firma planuje, że do 25 czerwca br. usługą dostawy obejmie wszystkie miasta, w których prowadzi działalność. W maju w szczycie dziennej sprzedaży obsłużono łącznie 18 tys. zamówień.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Jak poinformowała firma, do końca czerwca 2020 roku Metro stanie się siecią dystrybucyjną, która obsłuży dostawy ze wszystkich swoich placówek. W większości regionów serwis dostaw rośnie średnio o 30 proc. z miesiąca na miesiąc, a niektóre regiony wykazują wyższą dynamikę. Na przykład, usługa dostawy na Syberii rozwija się w 50 - proc. tempie z miesiąca na miesiąc.

Wśród nowych miast, w których uruchomiono dostawę ze sklepów w maju są Władykaukaz, Sterlitamak, Nabierieżnyje Czełny, Lipieck, Magnitogorsk, Noworosyjsk, Biełgorod, Smoleńsk, Czeboksary i Orioł.

Średnie obciążenie wszystkich usług dostawy b2b2c Metra tej wiosny wyniosło około 14,5 tys. zamówień dziennie.

W kwietniu około 30 proc. klientów Grupy Makro składało zamówienia online za pośrednictwem witryny i aplikacji mobilnej Metro. Przypomnijmy, że sklep internetowy Metro został uruchomiony w lutym 2019 roku. To zintegrowana platforma, która działa on we współpracy z serwisami marketplace - SberMarket. Igooods, Savetime i Zakaz.ru. Współpracują one z Metro w ramach schematu b2b2c, będąc jednocześnie bezpośrednimi klientami firmy.

„Metro rozpoczęło proces aktywnego wprowadzania sprzedaży internetowej w lutym 2019 r. Wraz z uruchomieniem dostawy z własnej strony internetowej. Pierwotnie zbudowaliśmy model ecomm za pośrednictwem usług partnerów. Takie podejście zapewnia duży zasięg, wielkość dostaw i rozwój tego kanału w krótkim czasie. Od początku roku kalendarzowego 2020 Metro prawie trzykrotnie zwiększyło udział sprzedaży b2b2c w ogólnej strukturze sprzedaży firmy. Plany na przyszłość obejmują zwiększenie liczby partnerstw z dostawcami” – skomentował Martin Schumacher, CEO Metro w Rosji.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony