REKLAMAPurella Food - miesiąc buraka - baner główny (kwiecień 2018)

(fot. Małpka Express, za: YouTube)

Lepsza znajomość cen produktów sprawia, że większa odpowiedzialność za zakupy codzienne spoczywa na kobietach – wynika z raportu „Polka – strażniczka domowego budżetu” przygotowanego przez platformę MAM. W postawach Polaków widać jednak łagodną wojnę płci na polu finansowego rozsądku i planowania budżetu. Więcej pieniędzy do domu zazwyczaj przynoszą panowie – to efekt tego, że wciąż istnieją jeszcze duże różnice w zarobkach kobiet i mężczyzn.

REKLAMAKONGRES RYNKU FMCG 2018 - Belka w artykułach

– Z badań przeprowadzonych przez platformę MAM wynika, że kobieta rządzi w polskim domu i budżecie. 60 proc. kobiet wskazało na siebie, wśród mężczyzn 35 proc. wskazało na siebie i odebrali tę rolę paniom. W naszym badaniu zadaliśmy te same pytania i kobietom, i mężczyznom. Dlatego widzimy w tym temacie wojnę płci pod względem tego, jak postrzegają to obie strony – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Monika Kamińska, manager ds. PR platformy MAM.

Z raportu „Polka – strażniczka domowego budżetu” przygotowanego przez platformę MAM wynika, że delikatną wojnę płci widać też w ocenie rozsądnego zarządzania budżetem. Ponad połowa kobiet twierdzi, że to ich domena, tylko 7 proc. wskazuje mężczyzn. Panowie oceniają to jednak nieco inaczej – 32 proc. wskazuje na samych siebie, jedynie 17 proc. – na kobiety. Jednocześnie 39 proc. pań i 47 proc. mężczyzn ocenia, że płeć nie ma w tym zakresie większego znaczenia.

– O finansach w polskim domu decydują w zasadzie małżonkowie i partnerzy wspólnie, dlatego że zarówno kobiety i mężczyźni wskazują w 47 proc. na współdecydowalność o wydatkach domowych. Co ciekawe, do 300 zł partnerzy nie pytają się o zasadność wydatków. Te pytania i wspólne podejmowanie decyzji pojawia się powyżej tej kwoty, najczęściej w okolicy 1 tys. zł – wskazuje Monika Kamińska.

Przy mniejszych kwotach to panowie są przekonani o własnej decyzyjności (40 proc.). Jednocześnie jednak nieco ponad 36 proc. pań wskazuje na siebie. Gdy w grę wchodzą większe wydatki, do ok. 1 tys. zł, nieco częściej samodzielną decyzję podejmują kobiety. Większość pokłada też wiarę we własną płeć w zakresie konsekwencji w realizacji założonych planów budżetowych (połowa kobiet i co trzeci mężczyzna) lub w równość płci (odpowiednio 28 i 37 proc.).

– W kluczowych pytaniach o odpowiedzialność i planowanie panie wskazują na siebie, obniżając tutaj wartość swoich partnerów. Mężczyźni podobnie – wskazują na siebie jako na bardziej odpowiedzialnych i zaradnych, obniżając wartość pań. Bardzo dobrą tendencją jest to, że coraz więcej osób bez względu na zamieszkanie, liczbę dzieci, stan majątkowy wskazuje na wspólne decyzje w zakresie odpowiedzialności, planowania i zarządzania budżetem – zauważa Kamińska.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"