REKLAMAKORAL - Bracia Koral - Rożek - Baner Główny (06-10.04.2020)
Michał Maksymiec, GfK Polonia

Michał Maksymiec, GfK Polonia (Fot. Wiadomości Handlowe)

Polacy najczęściej sięgają po słodycze w dyskontach. – Ten kanał zyskał kosztem innych kanałów, głównie hipermarketów – mówił Michał Maksymiec, Retail Vertical Client Director w GfK Polonia podczas Kongresu Słodycze i Przekąski 2020.

REKLAMADOBROWOLSCY - Syty Wilk Pomaga - Belka w artykułąch (06.04 - 01.03.2020)

Maksymiec podkreślił, że rynek słodyczy warty jest obecnie ok. 15,1 mld zł, a jego dynamika wzrostu przekracza 4 proc. – Warto jednak pamiętać, że za sporą część tych wzrostów odpowiadała inflacja – powiedział ekspert.

Zaznaczył także, że Polacy kupują słodycze 119 razy w ciągu roku, czyli średnio co trzeci dzień. Wartość rynku zakupowego budują zwłaszcza rodziny z dziećmi. To właśnie ta grupa odpowiada za 43 proc. sprzedaży słodyczy. Na drugim miejscu znajduje się grupa określana jako „opuszczone gniazda”, czyli gospodarstwa, z których dzieci już się wyprowadziły. Trzecia grupa to emeryci, którzy odpowiadają za 17 proc. zakupów w tej kategorii. Przeciętna polska rodzina kupuje w ciągu roku 50 kg słodyczy.

Co istotne, 2/3 wydatków na słodycze to wydatki z zakupów robionych na zapas. A te często robione są w dyskontach, w związku z czym to właśnie w tym kanale słodycze kupowane są najczęściej (38 proc.). Na drugim miejscu znajdują się sklepy cukiernicze.

Ekspert zwrócił też uwagę na fakt, że konsumenci słodyczy są mało lojalnymi klientami. – Lojalność do konkretnego kanału jest niska, ponieważ klient ma do dyspozycji wiele sklepów – mówił Michał Maksymiec. Podkreślił, że 27 ze 100 zł wydawanych na słodycze zostawiane jest przez Polaków w Biedronce, a 11,2 w Dino. Z kolei dla Lidla ten wskaźnik wynosi 10,9 zł. – Shopperzy Biedronki chodzą również do innych sklepów. Być może po prostu nie zawsze znajdują tam potrzebne im produkty – zaznaczył ekspert.

Poleć innym

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony