REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020

- Pod koniec 2019 roku podjęliśmy współpracę z Allegro, a w obecnym roku zintensyfikowaliśmy nasze relacje z Szopi.pl i zainicjowaliśmy projekt z Glovo. Doświadczenie w tym zakresie pozwala nam na szybsze skalowanie biznesu, dlatego na uruchomienie czekają już kolejni partnerzy dostaw e-grocery – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Michał Sacha, dyrektor Marketingu, Digital, IT i E-Commerce, członek zarządu Carrefour Polska.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020
Michał Sacha, dyrektor Marketingu, Digital, IT i E-Commerce, członek zarządu Carrefour Polska

Michał Sacha, dyrektor Marketingu, Digital, IT i E-Commerce, członek zarządu Carrefour Polska (Carrefour PL)

Pandemia w wielu przypadkach zredefiniowała modele biznesowe firm działających w Polsce. Carrefour jest firmą, która swój ekosystem cyfrowy buduje już bardzo konsekwentnie od 4-5 lat, na jakim etapie jego tworzenie jest obecnie, jak będą wyglądały kolejne kroki?

Omnikanałowe podejście i inwestycje w nowe technologie mają swoiste momentum w czasie pandemii. Rozwiązania, z których jeszcze niedawno korzystała część klientów, dzisiaj stają się powszechne. To już nie tylko kwestia odpowiedzi na wymagania współczesnych konsumentów, ale na zupełnie podstawowe potrzeby współczesnego handlu mierzącego się z koronawirusem. Firmy, które już wcześniej pracowały nad dostosowaniem swojego biznesu do modelu omnikanałowego, znajdują się teraz w zupełnie innym miejscu niż te, u których dopiero pandemia wymusiła takie inwestycje, a przy okazji, co trzeba przyznać, niezwykłą kreatywność.

Carrefour może w tej chwili skokowo zwiększyć zasięg e-grocery, np. poprzez usługi click&collect czy partnerów dostaw domowych, bo już od dawna ma do tego właściwą infrastrukturę. Nasz click&collect ograniczony wcześniej do produktów non-food okazał się trafionym rozwiązaniem również w przypadku artykułów spożywczych i, co widzimy już po pierwszych wynikach, generuje konkretny obrót. Pod koniec 2019 roku podjęliśmy współpracę z Allegro, a w obecnym roku zintensyfikowaliśmy nasze relacje z Szopi.pl i zainicjowaliśmy projekt z Glovo. Doświadczenie w tym zakresie pozwala nam na szybsze skalowanie biznesu, dlatego na uruchomienie czekają już kolejni partnerzy dostaw e-grocery.

Pandemię koronawirusa to kluczowy moment dla rozwoju e-grocery i e-commerce w Polsce? W jakim kierunku będzie ewoluował handel detaliczny?

Trzeba przyznać, że choć zakupy przez internet stały się codziennością dla większości z nas, to zamawianie artykułów spożywczych online nadal budziło opór sporej części konsumentów. Pandemia zmieniła to podejście. Gracze na rynku e-grocery mierzą się teraz z gigantycznym wzrostem zamówień i wypracowują rozwiązania umożliwiające sprostanie tej sytuacji. Klienci, którzy do tej pory nie chcieli lub nie mieli potrzeby korzystania z usług e-grocery, zwracają się w stronę tego kanału zakupowego z oczywistych względów. Od ich doświadczeń zależeć będzie to, czy nowe nawyki zakupowe na stałe wejdą do codzienności po pandemii, czy tylko na czas wymuszony koronawirusem.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony