REKLAMAPEKAES - baner glówny 16-30.09.2019

BRANŻA PO GODZINACH

 

10 czerwca 2019, 12:35

Hipermarket Carrefour w Łodzi, Al. Bandurskiego, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych

Hipermarket Carrefour w Łodzi, Al. Bandurskiego, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych (fot. Konrad Kaszuba)

Francuski detalista niemal 40 proc. swojej sprzedaży brutto osiąga we Francji. Polska jest pod tym względem dopiero na 10. pozycji. Sieć generuje w Zjednoczonych emiratach Arabskich ponad dwukrotnie wyższe przychody niż w naszym kraju – dane z raportu firmy Edge by Ascential.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

Jak wynika z danych liczbowych zamieszczonych w opracowaniu firmy Egde, dla Carrefoura najważniejszym rynkiem jest Francja – sieć odnotowała tam w 2018 r. sprzedaż brutto w wysokości 46,5 mld dolarów. Druga pod tym względem jest Brazylia (15,9 mld), trzecia Hiszpania (11,3 mld) a czwarte Włochy (6,1 mld). Kolejne miejsce zajmują Zjednoczone Emiraty Arabskie (5,5 mld dolarów).

W Polsce w 2018 r. łączna sprzedaż brutto, w przeliczeniu na USD, wyniosła ok. 2,5 mld dolarów, co daje nam 10. pozycję w zestawieniu najważniejszych rynków sieci. Wyprzedza nas ze śladowo wyższym wynikiem Rumunia – kraj o znacznie mniejszej liczbie ludności – oraz Argentyna.

Łączna sprzedaż brutto Grupy Carrefour w 2018 r. wyniosła 117 mld dolarów, co daje jej 10. pozycję w skali globalnej. Sieć zakończyła ubiegły rok z 12.861 sklepami. Sprzedaż w kanale e-commerce wyniosła 2,8 mld dolarów. Według prognoz w 2023 r. ma to być 6 mld dolarów.

Europa jako całość odpowiada za 65 proc. sprzedaży brutto, Ameryka Łacińska za 16 proc., Bliski Wschód i Afryka za 11 proc., a Azja Pacyficzna za 8 proc.

W podziale na formaty hipermarkety wygenerowały 63 mld dolarów sprzedaży brutto. Supermarkety i formaty „sąsiedzkie” odpowiadały za 25 mld dolarów sprzedaży, a brazylijskie placówki cash&carry Atacadao – za 10 mld dolarów.

Mniej więcej na półmetku realizacji planu naprawczego Carrefour 2022 detalista realizuje program wzmacniania kanału convenience i cash&carry, a przede wszystkim rozwija sprzedaż online.

Źródło: Edge by Ascential, Retailer Planning Snapshot, Carrefour, April 2019

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (4)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~były klient z CH Poznań Pestka 4 3 miesiące temu

    Poznań Pestka: sklep zatłoczony towarem, gdzie te szerokie alejki? W pierwszym lepszym dyskoncie na literę L. położonym jedną stację Poznanskiego Szybkiego Tramwaju dalej, mam szersze alejki niż w C.? No i przede wszystkim natychmiast otwierają kolejną kasę jak robi się tłok...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~h2o 3 3 miesiące temuocena: 50% 

    uważam że jako jeden z niewielu już hiper- i supermarketów nie schodzi poniżej pewnego poziomu (przynajmniej w moim regionie) i jak dla mnie oferta jest bogatsza niż w auchan, poza tym ma trochę lepsze (bliższe) lokalizacje... szkoda by mi było gdyby wyszli z polski

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~słaby jest chyba niestety carrefour 2 3 miesiące temuocena: 100% 

    Nie podoba się mi że w Carrefour jest trochę za drogo i nie potrafią mnie zachęcić do zakupu u nich - konkurencja wypada lepiej jak Auchan który jest tańszy i ciekawszy niż Carrefour. Zarazem dużo jest tych mniejszych sklepów Carrefour które jak dla mnie w zdecydowanej większości nie są tak oblegane i wypadają gorzej niż konkurencja. Przykładów jest bardzo wiele - mam w pobliżu mały sklep Carrefour który jest w środku obok po jednej stronie jest Żabka i po drugiej stronie Społem - gdzie jest zawsze większy ruch i więcej kupujących - zawsze w sklepie Społem i Żabka natomiast Carrefour przegrywa tutaj mało kto tam zagląda i kupuje... Kilka metrów dalej jest średniej wielkości Carrefour który też przegrywa walkę z Biedronką która jest niedaleko i z Lidlem z którym nie ma żadnych szans - gdzie jest większy ruch i więcej kupujących (...) Lidl tutaj wygrywa, potem Biedronka i średni wielkością Carrefour który przegrywa gdzie mało kto kupuje, drogo i nie za ciekawie w tych sklepach...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~dekster8181 1 3 miesiące temuocena: 100% 

    Mogą wyjść z Polski nikt im nie broni :)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony