REKLAMAKORAL - Bracia Koral - Rożek - Baner Główny (06-10.04.2020)
Honorata Jarocka, senior food and drink analyst w firmie Mintel

Honorata Jarocka, senior food and drink analyst w firmie Mintel (fot. archiwum)

Globalna branża mięsna mierzy się z wieloma wyzwaniami związanymi z prozdrowotnymi i dotyczącymi stanu przyrody obawami konsumentów. Według danych agencji Mintel 41 proc. respondentów w Polsce deklaruje, że w ciągu ostatniego roku zmniejszyło ilość przetworzonych produktów mięsnych w diecie z uwagi na troskę o środowisko.

REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 2 (16.03 - 16.04.2020)

Aby sprostać rosnącym oczekiwaniom rynku, producenci coraz większy akcent kładą na „czyszczenie etykiet”, a także na aktywności związane z ulepszaniem receptur, w tym z obniżaniem zawartości tłuszczu i soli w produktach. Podejmowane są także coraz wyraźniejsze działania ukierunkowane na podwyższanie dobrostanu zwierząt hodowlanych.

Moc roślin

Na rynek produktów mięsnych mocno wpływa wzrastające zainteresowanie dietami roślinnymi. Chcące zmierzyć się ze zmieniającym się otoczeniem rynkowym marki stoją przed możliwością otwarcia się na nowe preferencje poprzez zaspokajanie potrzeb konsumentów, którzy chcą włączać do swojej diety więcej składników roślinnych, w tym osób identyfikujących się jako fleksitarianie. Z danych Mintela wynika, że na polskim rynku w ciągu ostatniego roku 34 proc. konsumentów zastąpiło część produktów mięsnych w swojej diecie wegetariańskimi zamiennikami.
Jedną ze strategii może być oferowanie hybrydowych rozwiązań poprzez eksperymenty z łączeniem źródeł białka zwierzęcego i roślinnego. Dane Mintela pokazują, że w Polsce aż 41 proc. respondentów wykazuje zainteresowanie konceptem, jakim są produkty mięsne wzbogacone dodatkiem warzyw.

Gotowi na zmiany?

Istnieje kilka kluczowych korzyści dla branży mięsnej, które są związane z oferowaniem właśnie takich innowacji. Jedną z nich jest możliwość dotarcia do większego grona odbiorców, w tym osób poszukujących urozmaicenia w diecie oraz zainteresowanych „rozwiązaniami pośrednimi”, które mogą ułatwić im przejście na dietę roślinną. Tego typu produkty hybrydowe mogą być stosunkowo mało przetworzone, co jest ważne dla wielu dzisiejszych konsumentów. Mogą stanowić też krok w kierunku bardziej zrównoważonej produkcji. Dodatkowo, oferują zróżnicowane profile odżywcze i nowe nuty smakowe oraz tekstury, co szczególnie istotne jest dla konsumentów otwartych na wyjątkowe doświadczenia. Ważny jest jednak duży nacisk na finalny, wysokiej jakości profil smakowy, aby zapewnić powtarzalność zakupu i wzmocnić postrzeganą wartość produktu.

Ciekawe nowości

Jednym z ciekawszych przykładów mających na celu zachęcenie marek w branży mięsnej do eksperymentów z roślinnymi proteinami jest The Better Meat Co.: start-up specjalizujący się w mieszankach białek roślinnych dostosowanych do różnych rodzajów produktów mięsnych. Niosą one ze sobą obietnicę wzmocnienia smaku i polepszenia atrybutów prozdrowotnych, a także oferują benefity kosztowe. Poza tym pozwalają producentom zbliżyć się do planowanych celów w przestrzeni zrównoważonego rozwoju. Patrząc na istniejące rozwiązania produktowe dostępne na półkach sklepowych, warto wskazać Perfectly Balanced Vietnamese Style Pork, Carrot & Brown Rice Meatballs – klopsy z Australii z dodatkiem marchewki i brązowego ryżu, Beehive Moroccan Lamb & Lentil Flexitarian Sausages – kiełbaski z Nowej Zelandii z dodatkiem soczewicy oraz Bell Barbecue Spinach Cottage Sausages – kiełbaski ze Szwajcarii z dodatkiem jarmużu, szpinaku i białka z grochu.

Honorata Jarocka, senior food and drink analyst w firmie Mintel

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony