REKLAMAHELIO - Baner Główny - Bakaliowe Kieszonkowe (18-29.09.2019)

Potrzeby współczesnego konsumenta i sposoby ich zaspokajania szybko się zmieniają, na co największy wpływ ma postępująca cyfryzacja.

REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE -BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.09.2019)

(fot. materiały prasowe)

Zakupy za pomocą komputerów, tabletów i telefonów komórkowych stały się powszechne i tym samym zmusiły tradycyjnych detalistów do eksperymentowania z wirtualnymi sklepami i nowymi formami komunikacji. Handel jest dziś wielokanałowy i wciąż nie jest przesądzone, jaką ostatecznie formę przybierze. Dostrzegalne są natomiast najważniejsze trendy, które będą go kształtować.

Dla wszystkich, czyli dla nikogo

Kupujący oczekują dziś personalizacji oferty, czyli dostosowania jej do indywidualnych oczekiwań.

Propozycja kierowana do wszystkich nie jest już atrakcyjna. W natłoku informacji potencjalni klienci coraz częściej ignorują masowe komunikaty. Szukają natomiast najbardziej odpowiadających im ofert i samodzielnie podejmują decyzje. Jeżeli oczekują podpowiedzi, to ma ona być skierowana tylko do nich i trafiać w ich potrzeby.

Ponadto współcześni konsumenci są coraz mniej spontaniczni. Zanim zdecydują się wydać pieniądze, wcześniej długo szukają w internecie odpowiedniego towaru czy usługi, sprawdzają ceny, porównują z konkurencyjną ofertą, czytają opinie. Gdy wreszcie zdecydują się na zakup, to nawet jeśli będą chcieli zamówić towar w sklepie internetowym, często najpierw pójdą do klasycznej placówki, w której dokładnie go obejrzą. Jeszcze kilka lat temu tych informacji szukali przede wszystkim na stronach internetowych, teraz coraz częściej jest to Facebook albo inny serwis społecznościowy.

Pokolenie Y jest już w grze

Wyzwaniem jest również rosnąca reprezentacja pokolenia Y, zwanego też milenialsami, a więc ludzi urodzonych w latach 80. i 90. XX w. Z prognoz Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że już za 10 lat grupa osób urodzonych po 1980 roku będzie stanowiła ponad połowę ludności Polski. Jak szacuje McKinsey, w ciągu najbliższych 5 lat osoby z tego pokolenia zwiększą dochody o 63%.

Milenialsi to ci, którzy od dziecka korzystali z najnowszych zdobyczy technologicznych. To osoby, dla których komputery były pierwszymi zabawkami, a internet był od zawsze naturalnym środowiskiem. Potrafią doskonale poruszać się w świecie nadmiaru informacji, mają ogromny zasób wiedzy o najnowszych produktach i trendach rynkowych, są świadomymi konsumentami, którzy wiedzą, czego potrzebują. Nie chcą przepłacać za produkty i usługi i wiedzą, gdzie znaleźć to, czego potrzebują. Chcą kupić produkt, a nie markę, co sprawia, że firmy nie mogą liczyć na ich lojalność. Milenialsi są też niecierpliwi – pragną mieć produkt czy usługę tu i teraz. W przypadku pokolenia Y nawet konsumpcja powinna nieść ze sobą jakąś wyższą wartość, sprzyjać realizacji misji. To, co kupują millenialsi, powinno powstawać w systemie fair trade, być eco-friendly i dostarczane w opakowaniu biodegradowalnym. Wydając pieniądze, chcą mieć poczucie, że nie trafiają one do portfeli zachłannych kapitalistów, ale pomagają zrealizować jakiś cel, dla milenialsów ważne jest np. to, że mogą pomóc w rozwinięciu skrzydeł innym przedstawicielom swojego pokolenia.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony