REKLAMAVitakraft - Baner główny - Poesie (sierpień 2019)

(fot. Pixabay CC0)

Pokolenie milenialsów (urodzeni ok. 1980-2000 r.), zwane także generacją Y, wchodzi w dorosłość, zakłada rodziny, zaczyna wychowywać dzieci. Robią to inaczej, niż poprzednie pokolenia. Inaczej też podejmują decyzje zakupowe. Przez co najmniej dekadę to pokolenie było w skali globalnej jednym z najważniejszych targetów dla producentów i handlowców. Teraz dodatkowo milenialsi wpływają na nawyki zakupowe następnego pokolenia. Firmy muszą poznać ich priorytety, preferencje i wartości, jakimi się kierują, by skutecznie docierać do nich z przekazem marketingowym – raport Euromonitor International.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

Średni wiek, w którym kobieta ma pierwsze dziecko, stale się podnosi. Panie chcą się kształcić, robić kariery, posmakować życia, a dopiero potem mieć dzieci. Jednak rodzina pozostaje dla nich niezmiernie ważna. Ok. 72 proc. uważa, że posiadanie dzieci jest kluczem do szczęśliwego życia, są gotowe wiele inwestować w ich rozwój. Jednocześnie ok. 48 proc. woli wydawać na doświadczenia, a nie rzeczy. Zrozumienie tego nastawienia może być kluczowe dla biznesu.

Mężczyźni z pokolenia Y w skali globalnej podejmują się dbania za rodzinę. Podczas gdy kobiety coraz bardziej koncentrują się na karierze, mężczyźni coraz chętniej robią sobie przerwy w życiu zawodowym albo korzystają z elastycznych form zatrudnienia, by bardziej zaangażować się w wychowanie dzieci. Przejmują wiele zadań domowych, takich jak codzienne zakupy, gotowanie czy pielęgnacja dzieci oraz spędzanie z nimi czasu. Dla firm to szansa na kreowanie produktów i usług, które ułatwią młodym ojcom godzenie życia rodzinnego z karierą zawodową.

Zaangażowanie w życie rodzinne nie oznacza w przypadku milenialsów rezygnacji z czasu dla siebie. Nie uważają, że powinni poświęcać się rodzinie bez reszty. Aby pogodzić jedno z drugim, chętnie inwestują w różnego rodzaju udogodnienia. W skali globalnej ok. 58 proc. rodziców z tego pokolenia chętnie wyda pieniądze, by zaoszczędzić czas. To dla biznesu jasna wskazówka.

Pokolenie Y jest pierwszym od wielu dekad, które finansowo ma się gorzej od rodziców. Klasa średnia ubożeje, rosną koszty utrzymania, spadają zarobki osób wchodzących na rynek pracy. Milenialsi coraz częściej rezygnują z kupna domu czy samochodu, wolą korzystać z ekonomii współdzielenia, a zaoszczędzone pieniądze wydawać na doświadczenia oraz na bieżące potrzeby. Tym sposobem myślenia zarażają też swoje dzieci – popularne staje się współdzielenie zabawek, kupowanie używanych ubrań, wózków, łóżeczek czy fotelików samochodowych.

Milenialsi na zakupach

Wygoda zakupów online zmieniła obraz światowego handlu, ale nawet entuzjastycznie korzystające z e-commerce pokolenie milenialsów chętnie zagląda do sklepów fizycznych, które pasują do ich stylu życia. Kupują produkty marek, które odpowiadają im wizerunkowo, które pozwolą im wyróżnić się i wykreować własny styl. Sieć oferująca produkty limited edition, niedostępne online, może liczyć na życzliwą uwagę tej grupy klientów. Pokolenie to ceni sobie także przyjemne doświadczenie zakupowe – wielu milenialsów po prostu lubi zajrzeć do galerii czy pochodzić po sklepach, nawet gdy nie mają konkretnych planów zakupowych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony