REKLAMAHELIO - batony - baner główny
Joanna Kwiczor, business development manager z firmy SGK

Joanna Kwiczor, business development manager z firmy SGK (materiały prasowe)

- Millennialsi, chcą, by produkt i jego opakowanie były dopasowane do ich stylu życia, podkreślało ich indywidualizm. Stąd duża popularność akcji związanych z personalizacją opakowań, np. Nutelli czy Coca-Coli. Możliwość zakupu napoju z własnym imieniem na etykiecie to dla nich coś niezwykłego. Jest też oczekiwanie, by ten sam produkt był dostępny w różnych wariantach opakowań – żeby każdy mógł wybrać takie, jakie najbardziej mu odpowiada – mówi Joanna Kwiczor, business development managerem z firmy SGK.

REKLAMAFBKCH - Belka w artykułach

Jakie cechy powinno mieć dobre opakowanie w przypadku produktów FMCG, a szczególności słodyczy?

Powinno przyciągnąć uwagę klienta w sklepie i spowodować, że postanowi kupić produkt. Konkurencja jest tak duża, że producenci zdają sobie sprawę, że inwestycja w opakowanie to dziś konieczność. Obecnie nawet marki własne, które w wielu kategoriach zagroziły pozycji produktów markowych, poprzez design potrafią skutecznie wyróżnić się na półce.

Jakie trendy konsumenckie mają największy wpływ na rynek opakowań?

Przybywa jednoosobowych gospodarstw domowych, dlatego jest większy popyt na mniejsze opakowania. Z drugiej strony konsumenci liczą każdą złotówkę, więc szukają produktów o najbardziej korzystnym przeliczniku ceny do ilości. W przypadku słodyczy i przekąsek modny jest tzw. sharing, czyli dzielenie się produktem z rodziną czy znajomymi – stąd pojawienie się multipacków, gdzie w jednym opakowaniu znajduje się kilka osobno zapakowanych porcji produktu.

Na rozwój rynku opakowań istotny wpływ ma trend convenience i związane z nim zapotrzebowanie na produkty, które łatwo schować do kieszeni czy do torebki. Znaczenie ma też to, że coraz więcej osób rezygnuje z posiadania telewizora, przerzucając się na oglądanie filmów i innych treści, także  reklamowych, w internecie., stąd rośnie rola opakowania jako medium przekazu marketingowego.

Praktycznie nieograniczony, dzięki urządzeniom mobilnym, dostęp do internetu, ma silny wpływ na zmianę sposobu kupowania i konsumpcji?

Zdecydowanie. Kiedyś konsument po prostu oglądał produkt w reklamie telewizyjnej i szedł do sklepu, by go kupić, a puste opakowanie wyrzucał. Dziś inspiracją coraz częściej nie jest już klasyczna reklama w telewizji, a sposób przedstawienia produktu w mediach społecznościowych. Przykładowo napój energetyczny o smaku chilli, z uwagi na intrygujący smak, jeszcze przed otwarciem opakowania jest dziś obfotografowany z niemal każdej strony, a fotki od razu trafiają na blog czy Instagram, inspirując kolejnych potencjalnych konsumentów.

Czego oczekują konsumenci?

Różnorodności. Ci młodzi, np. millennialsi, chcą, by produkt i jego opakowanie były dopasowane do ich stylu życia, podkreślało ich indywidualizm. Stąd duża popularność akcji związanych z personalizacją opakowań, np. Nutelli czy Coca-Coli. Możliwość zakupu napoju z własnym imieniem na etykiecie to dla nich coś niezwykłego. Jest też oczekiwanie, by ten sam produkt był dostępny w różnych wariantach opakowań – żeby każdy mógł wybrać takie, jakie najbardziej mu odpowiada. Dla detalistów, którzy pracują nad optymalizacją asortymentu, to wyzwanie, bo dochodzą kolejne produkty, których wstawienie na półki powinni przynajmniej rozważyć, zaś dla producentów to dodatkowy koszt.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"