REKLAMAHELIO - Baner Główny - Bakaliowe Kieszonkowe (18-29.09.2019)
Henryk Kowalczyk, minister środowiska

Henryk Kowalczyk, minister środowiska (fot. KPRM/CC0)

Minister środowiska Henryk Kowalczyk przyznał w radiowej „Jedynce”, że sieci handlowe znalazły sposób na obchodzenie przepisów o opłatach recyklingowych i potwierdził, że od 1 września wszystkie torby z folii o grubości powyżej 15 mikrometrów będą objęte opłatą recyklingową w wysokości 20 gr plus VAT.

REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE -BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.09.2019)

Minister Kowalczyk przyznał, że handlowcy wprowadzali do oferty torby o grubości powyżej 50 mikrometrów, które nie były dotychczas objęte opłatą recyklingową. Uznał, że tzw. ustawa śmieciowa w dotychczasowym brzmieniu nie spełniła swojej roli. Nie udało się też jego zdaniem osiągnąć efektów ekologicznych, stąd decyzja o objęciu opłatą wszystkich foliówek powyżej 15 mikrometrów.

Przypomnijmy, że obowiązujące od 1 stycznia 2018 r. przepisy o opłacie recyklingowej za foliówki zostały zmienione w lipcu, bowiem okazały się dziurawe. Sprzedawcy detaliczni i hurtowi mieli pobierać od klientów, a następnie odprowadzać opłatę recyklingową w wysokości 20 groszy od każdej wydanej torebki foliowej, której grubość wynosi od 15 do 50 mikrometrów.

Sieci handlowe łatwo poradziły sobie z nowym obowiązkiem, wprowadzając do sprzedaży grubsze torby, od których opłaty nie trzeba było odprowadzać. W konsekwencji wpływy z opłaty za 2018 rok okazały się aż 18-krotnie niższe od prognozowanych przez Ministerstwo Środowiska. Zamiast 1,15 mld zł wyniosły... zaledwie 64 mln zł.

Wiele sieci, wykorzystując dezorientację klientów, i tak wprowadziło obowiązek zapłaty za torebki lub podwyższyło ceny reklamówek. Cały dodatkowy zysk z tego tytułu trafił do firm.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Obywatel Republiki 3 19 dni temu

    Problem w tym, że gdyby władzy zależało w pierwszej kolejności na ochronie środowiska, to można by ten problem załatwić dużo prościej, taniej i bez tej durnej, kolejnej, kolejnej, kolejnej biurokracji narzuconej przez rządowego oprawcę polskim biznesom. A, że władza ochronę środowiska traktuje tylko propagandowo, a prawdziwym celem są dodatkowe miliardy, dodatkowy podatek, to mamy tradycyjnie, jak to u nas burdxl ubrany w hasła B.H.O. ! Pozdrawiam.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~aag 2 25 dni temu

    Czyli sukces, klienci zaczęli dbać o środowisko;-)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~mxc 1 27 dni temu

    To nie sieci handlowe obeszły przepisy, tylko klienci zaczęli się dzielić na tych którzy nie zapłacą za reklamówkę nawet jak będzie kosztowała 25 gr ( większość ) , tych co maja własne torby , oraz mniejszość która płaci. W ostatnich latach zamawiałem reklamówki do sieci co kwartał. Teraz tą samą ilość raz w roku . Tak więc nic to nie da... miliarda nie uzbierają ;) Pozdr!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony