REKLAMADOBROWOLSCY - Syty Wilk - Baner Główny (17.02 - 01.03.2020)

(fot. C.Young/Unsplash)

Mintel przedstawił prognozę dotyczącą globalnych rynków konsumenckich. Firma wyróżniła siedem czynników wpływających na zachowanie konsumentów i przeanalizowała ich oddziaływanie na rynki, marki i konsumentów w nowej dekadzie, do 2030 roku.

REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 1 (28.01 - 29.02.2020)

Czynniki wyróżnione przez Mintel to: dobrostan (poszukiwanie fizycznego i psychicznego dobrostanu), otoczenie (poczucie więzi ze środowiskiem zewnętrznym), technologia (znajdowanie rozwiązań dzięki technologii w świecie fizycznym i cyfrowym), prawa (pragnienie zyskania szacunku, ochrony i wsparcia), tożsamość (zrozumienie i wyrażanie siebie i swojego miejsca w społeczeństwie), wartość (uzyskiwanie namacalnych i realnych korzyści dzięki inwestycjom) oraz doświadczenia (poszukiwanie i odkrywanie stymulacji).

1. Dobrostan

- Dobrostan oznacza obecnie nie tylko szeroko rozumianą chęć zadbania o siebie, nie jest to również ekstremalna zmiana stylu życia czy wdrożenie ścisłego reżimu. Zamiast tego głównym czynnikiem oddziałującym na zachowanie konsumentów staje się podejście całościowe, holistyczne, którego fundament stanowi wygoda, transparentność i wartość. Przez najbliższe 10 lat marki będą miały szansę stać się dla swoich konsumentów partnerami w sferze dobrostanu. Choć nadal na rynku obecna będzie masowość i uniwersalność, zaobserwujemy wzrost znaczenia rozwiązań szytych na miarę. Czyste powietrze i woda staną się atutami sprzedażowymi, a świadomy ruch i uważne wykonywanie ćwiczeń staną się równie ważne, co sprawność fizyczna - tłumaczy Simon Moriarty, dyrektor Mintel Trends EMEA.

2. Otoczenie

- Czynniki takie jak globalny wzrost populacji i kryzys klimatyczny zmuszają ludzi do ograniczania konsumpcji oraz ilości produkowanych odpadów i zużywanej energii. Ludzie uczą się wspólnego korzystania z ograniczonej przestrzeni w sposób bardziej efektywny oraz działania w ściślejszej współpracy. Lepsza i tańsza technologia telekomunikacyjna zwiększy elastyczność warunków pracy i sprawi, że coraz więcej konsumentów stanie się cyfrowymi nomadami. W ciągu najbliższych 10 lat rosnąć będą napięcia społeczne spowodowane większą rywalizacją o zasoby. Rezultatem może być większe rozwarstwienie społeczne i brak rozwiązania problemu efektywniejszego wykorzystania zasobów i lepszego planowania przestrzennego. Spowoduje to wywarcie większej presji na miasta, które będą nadal się rozrastać zagarniając pozostałe obszary dzikiej przyrody i wiejskie tereny uprawne, przyczyniając się z kolei do dalszego podnoszenia kosztów produkcji żywności. W efekcie nawet najbardziej podstawowe produkty będą dla większości ludzi coraz droższe - przewiduje Moriarty.

3. Technologia

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony