REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)
W AgreeHub zaangażowana jest m.in. branża mleczarska

W AgreeHub zaangażowana jest m.in. branża mleczarska (Pixabay.com)

Wielcy producenci przemysłu spożywczego łączą siły, aby wspólnie kupować usługi takie jak energia, ubezpieczenia czy reklamy. Od roku powstaje AgreeHub, czyli polski klaster rolno-spożywczy, który zrzesza takie firmy jak Mlekovita, Dawtona czy SuperDrob – podaje „Rzeczpospolita”.

REKLAMAITCOM - Belka w artykułach

Organizacja ma pomóc w ekspansji zagranicznej, zdobyć nowe sieci dystrybucji, a przede wszystkim jako duży partner, negocjować we wspólnych zakupach i w ten sposób uzyskać spore oszczędności. Zainteresowanie wspólnym działaniem wykazały spółdzielnia mleczarska Mlekovita, mięsny SuperDrob, znana z keczupów, dżemów i innych przetworów Dawtona oraz Polskie Towarzystwo Gospodarcze. Kilka dni temu do inicjatywy dołączył producent żywności ekologicznej Farma Świętokrzyska.

Pomimo, że sektor spożywczy rozwija się, a eksport polskiej żywności bije rekordy, brakuje współpracy pomiędzy przedsiębiorcami. AgreeHub ma w imieniu grupy spółek zagwarantować mocną pozycję w rozmowach. „Chce być partnerem do negocjacji z dostawcami usług, brać udział w procesie legislacyjnym i wspólnie poprowadzić firmy za granicę, szukając wspólnych dystrybutorów. To zresztą priorytet dla największego uczestnika” – pisze „Rzeczpospolita”.

Adrianna Sapińska z Mlekovity powiedziała dziennikarzom, że w ramach klastra mleczarska spółka oczekuje przede wszystkim działań wspomagających rozwój w zakresie ekspansji zagranicznej. Zastrzegła jednak, że choć Agreehub jest aspirującą inicjatywą branżową, trudno go szerzej komentować, bo znajduje się w fazie początkowej. Z kolei Piotr Grzonkowski, członek zarządu ds. ekonomiczno-finansowych w SuperDrob stwierdził, że jego firma chce tworzyć przewagi konkurencyjne bazujące na grupach zakupowych, produktowych i usługowych, budowaniu wspólnej oferty handlowej, głównie w eksporcie, oraz tworzeniu konsultingu marketingowego.

– Klaster nie ma być kółkiem dyskusyjnym, mamy kilka konkretnych projektów – zaznaczył Paweł Kocon, prezes AgreeHub. Inicjatywa ma przekładać się na efektywność biznesów. Firmy tworzą grupy zakupowe, by kupować taniej paliwa, ubezpieczenia, energię, leasing samochodów. Przedsięwzięcie przeznaczone jest dla dużych spółek. Obecnie sześć firm w klastrze generuje obrót przekraczający 17 mld zł. Za dołączenie do AgreeHub opłata wynosi 20 tys. zł.

Innym przykładem inicjatywy branży spożywczej jest system M-platform, umożliwiający producentom żywności organizowanie promocji w małych, nieusieciowionych sklepach. Program łączy dużych producentów, takich jak Żywiec, Maspex czy Coca-Cola z ponad 6 tysiącami sklepów. Wykorzystuje kasy fiskalne, na których wyświetlają się oferty producentów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony