REKLAMAInpost - baner główny 14.08-14.09
Bogdan Łukasik, przewodniczący Rady Nadzorczej Modern-Expo Group

Bogdan Łukasik, przewodniczący Rady Nadzorczej Modern-Expo Group (materiały prasowe)

Zmiany demograficzne i dynamiczny styl życia to główne motory zmian na rynku handlu detalicznego. Eksperci przewidują, że najważniejsza dla przyszłych klientów będzie dogodna lokalizacja sklepów oraz szybkość realizacji zakupów.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

Postępujące globalne zmiany społeczne mają bezpośredni wpływ na zachowania zakupowe konsumentów. Starzenie się społeczeństwa, spadek dzietności czy wzrost zatrudnienia kobiet na kierowniczych stanowiskach oraz rozwój miast i towarzyszące mu życie w pośpiechu kształtują obecne trendy wskazując kierunek zmian. Konsument w 2018 roku coraz częściej robi zakupy on-line, od konwencjonalnych sklepów oczekując dobrej lokalizacji i dostępności produktów pierwszej potrzeby.

Po pierwsze: lokalizacja

Wg przewidywań Organizacji Narodów Zjednoczonych, do 2030 roku w Europie osoby w wieku emerytalnym będą stanowić 37 procent populacji. - Wzrost odsetka osób w wieku poprodukcyjnym wśród konsumentów będzie miał swoje skutki dla handlu. Ograniczone możliwości finansowe po przejściu na emeryturę, skutkują zmniejszeniem koszyka zakupów – mówi Bogdan Łukasik, przewodniczący rady nadzorczej Modern Expo Group – międzynarodowego producenta i dostawcy wyposażenia dla branży retail.

Ze względu na wynikające z wieku ograniczenia ruchowe i zdrowotne, seniorzy chętniej odwiedzą dobrze zaopatrzony sklep w najbliższej okolicy. - Lokalne sklepy z ofertą niedrogich produktów wysokiej jakości mają szansę zyskać na zmianach demograficznych – przewiduje ekspert Modern Expo. Jednak odpowiednie zatowarowanie nie wystarczy, by klient nie wyszedł z pustym koszykiem. Kluczowa jest też ekspozycja. Coraz słabszy wzrok starzejących się konsumentów może nie wyłapać poszukiwanych produktów na gęsto zastawionych półkach. - Ze względu na małą powierzchnię, miejsce na półkach jest deficytowym towarem. Tu z pomocą przychodzą nowoczesne meble sklepowe z czytelnymi, podświetlanymi cenami. Odpowiednio dobrane wyposażenie pozwala ułożyć konkretne towary w taki sposób, by były łatwo dostępne, dzięki czemu klient nie przeoczy niczego z oferty sklepu – dodaje Bogdan Łukasik.

Blisko, często, lekko

Dogodna lokalizacja będzie też jednym z decydujących czynników w wypadku małych zakupów rodzinnych. - Ze względu na spadającą dzietność, kurczą się gospodarstwa domowe. Mniejsze rodziny mają mniejsze potrzeby. Dlatego wielkie, rodzinne, weekendowe zakupy w oddalonych, wielkopowierzchniowych sklepach stopniowo odejdą do lamusa – diagnozuje Łukasik. Zamiast wypchanego wózka raz na tydzień, klienci coraz częściej wybierają codzienny koszyk świeżych produktów z lokalnego sklepu. Drobne zakupy, wykonywane przez jedną osobę z rodziny, będą musiały być lekkie, by łatwo było przynieść je do domu. Dlatego kupujący będą się zaopatrywać w porcjowane produkty, które łatwo podzielić między niewielką rodzinę i równie łatwo uzupełnić wracając do pobliskiego sklepu.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony