REKLAMAHELIO - Baner Główny - Bakaliowe Kieszonkowe (18-29.09.2019)
Flota sklepów na kołach Abc

Flota sklepów na kołach Abc (mat. prasowe)

- Projekt ma dobre perspektywy rozwoju. W perspektywie kilku lat liczba naszych mobilnych sklepów może liczyć nawet kilkaset aut. Taka prognoza wydaje się racjonalna i będziemy starali się ją zrealizować - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Marta Królikowska, szefowa projektu "abc na kołach".

REKLAMAEDENRED - eBook - Belka w artykułach (16-24.09.2019)

>> Uwaga! Przeczytaj dwie poprzednie części rozmowy z Martą Królikowską:
1. Mieszkańcy wsi kupują w sklepach, a produkcja własna wygasa
2. Jak wygląda koszyk zakupowy i wydatki konsumenta na wsi? <<

Czy „abc na kołach”, tak jak Żabka korzysta z siły swojego modelu i jest w stanie generować wyższe marże dzięki możliwości bardziej elastycznego prowadzenia polityki cenowej? Jesteśmy blisko, dowozimy pod drzwi więc klient powinien za to zapłacić?

Tak jak wspominałam, zależy nam na racjonalnych cenach. Wiemy, że nasz klient musi mieć dobrą ofertę w odpowiednich cenach.. Podkreślę tylko, że dostrzegamy potencjał w tym biznesie. Widzimy potrzebę rynkową. Pomysł jest dobry i mamy zamiar go rozwijać.

Czy „abc na kołach” może być swego rodzaju forpocztą biznesu e-grocery na wsi? Czy jest jeszcze na to za wcześnie?

Pyta Pan, czy nasze mobilne sklepy będą dostarczać np. produkty zamówione w supermarkecie internetowym Frisco.pl, którego udziałowcem jest Grupa Eurocash? Mogę tylko skomentować tę kwestię od strony „abc na kołach” i przedstawić naszą perspektywę. Tak jak wspomniałam, koncept jest bardzo elastyczny i stosunkowo młody. W formie, w której działa aktualnie, ma duże perspektywy rozwoju. Rynek zmienia się błyskawicznie, podobnie jak wymagania konsumenta. W związku z tym, nie możemy wykluczyć, że i nasz koncept będzie się zmieniać i rozwijać. W Grupie Eurocash bardzo często wykorzystujemy synergie i jesteśmy otwarci na różne rozwiązania.

A jak ma się to, co robicie państwo w kontekście konkurowania z tym stacjonarnym handlem na wsi? Gdzie widzicie swoje przewagi?

Na terenach wiejskich i w małych miejscowościach działają supermarkety, małe sklepy, GS-y, ale także handel obwoźny w bardziej tradycyjnym podejściu. My nazywamy nasze sklepy mobilnymi, bo chcemy wprowadzić inną jakość na ten rynek. Zamysłem nie jest konkurowanie z naszymi klientami jako klientami Grupy Eurocash. To jest koncept dla niezależnych polskich przedsiębiorców, którzy prowadzą już sklepy, a teraz dodatkowo mogą stać się Przedstawicielami sklepów mobilnych. Koncept „abc na kołach” może uzupełnić ich portfolio. Ktoś, kto prowadzi w małej miejscowości sklep sieci Groszek z pewnością doskonale zna jego okolicę. Może w związku z tym stać się jednocześnie agentem „abc na kołach” i eksplorować dalej ten rynek, docierając do nowych klientów. Tam, gdzie często nie ma sensu otwierać sklepu stacjonarnego, albo inny lokalny sklep już zniknął nie wytrzymując konkurencji dyskontu z pobliskiego miasta. Proszę pamiętać, że nawet jeśli sklep w danej miejscowości zostaje zamknięty, to nie oznacza to jednocześnie braku osób, które chcą i potrzebują robić zakupy. Jeśli takich miejscowości jest pięć czy dziesięć, to okazuje się, że opłaca się tam przyjechać samochodem. Chcemy wykorzystywać tę efektywność i konkurować o klienta dobrym asortymentem oraz tym, że zawsze jesteśmy na czas, niezależnie od pory roku.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 10

  • 7
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Garbaty Janek 1 9 miesięcy temuocena: 100% 

    Widać, jaką politykę ma EC chcą wykończyć swoich franczyzobiorców najpierw własne sklepy DC + Mila, a teraz na dobicie handel na kółkach !! Polecam zacznijcie szukać innych dostawców.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony