REKLAMATORK - Baner główny

(fot. materiały własne)

Z danych GfK wynika, iż liczba aktów zakupowych dokonywanych przez osoby posiadające kartę lojalnościową danej sieci detalicznej jest wyższa niż średnia liczba aktów zakupowych dla tej sieci.

REKLAMAKONGRES FMCG - belka w artykułach

Biorąc pod uwagę ten aspekt, najskuteczniejszą siecią jest Auchan. Częstotliwość zakupów dokonywanych przez posiadaczy kart „Skarbonka”, która jest wydawana przez tę sieć, jest o 33 proc. wyższa niż średnia częstotliwość zakupów dla tej sieci. Jednocześnie warto podkreślić, iż przeciętna częstotliwość wizyt konsumentów w sklepach tej sieci to raz na 3 tygodnie (podobnie jest w sieci Tesco). Dla porównania skala odwiedzin w najpopularniejszej polskiej sieci, czyli Biedronce, to średnio 15 wizyt kwartalnie, czyli więcej niż raz w tygodniu.

Ogólnie rzecz biorąc Polacy uczestniczą średnio w 3 programach lojalnościowych różnych sieci detalicznych. Najpopularniejsze programy w Polsce to „Moja Biedronka” sieci Biedronka, w którym uczestnictwo deklaruje 65 proc. nabywców, „Clubcard” sieci Tesco (53 proc.), „Payback” (42 proc.) oraz wspomniana „Skarbonka” sieci Auchan (18 proc.).

Struktura posiadaczy kart lojalnościowych wśród klientów danej sieci kształtuje się następująco: kartę „Clubcard” posiada 74 proc. klientów Tesco, kartę „Moja Biedronka” posiada 60 proc. klientów Biedronki, a kartę „Skarbonka” posiada 40 proc. klientów Auchan.

Aleksandra Dowgird, Project Manager w dziale Consumer Goods & Retail w GfK, komentuje: „Wśród tzw. smart shopperów, którzy dokonują racjonalnych decyzji na podstawie cech produktu, starają się kupować produkty, które są im naprawdę potrzebne, a także potrafią efektywnie porównywać ceny różnych produktów i w różnych sklepach, 36 proc. deklaruje, że zawsze lub często bierze udział w programach lojalnościowych. W porównaniu z rokiem 2014 odsetek ten wzrósł w 2016 roku o 8 punktów procentowych.”

Powyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia (próba 8 tys. polskich gospodarstw) oraz raportu "Shopping Monitor" przeprowadzonego metodą badania typu omnibus (wywiady face-to-face CAPI), zrealizowanego w połowie listopada 2016 roku na reprezentatywnej ogólnopolskiej, losowej próbie Polaków N=1000 w wieku powyżej 15 roku życia odpowiedzialnych za zakupy produktów FMCG do gospodarstwa domowego.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 8
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~kamis393 1 12 dni temuocena: 100% 

    Podstawowa różnica między kartami lojalnościowymi Biedronki i Tesco jest taka, że Biedronka za te swoje punkty - jak dotąd nic nie daje klientowi w zamian. Bo co dorosłej osobie po jakichś bzdetach typu "Świeżaki". Tesco natomiast przelicza uzbierane punkty na bony zniżkowe i oprócz tego - daje kupony zniżkowe na niektóre produkty.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"