REKLAMARC Foods - baner główny - grudzień 2018
W należacym do Mondelez Polska zakładzie w Skarbimierzu są produkowane wyroby czekoladowe oraz gumy do żucia. Te drugie do niedawna były tu wytwarzane wyłącznie na rynki zagraniczne

W należacym do Mondelez Polska zakładzie w Skarbimierzu są produkowane wyroby czekoladowe oraz gumy do żucia. Te drugie do niedawna były tu wytwarzane wyłącznie na rynki zagraniczne (Fot. materiały prasowe)

Produkowane w zakładzie w Skarbimierzu gumy Halls mają przełamać monopol rynkowy i ożywić słabnący rynek gum do żucia - takie deklaracje składa Mondelez, nowy konkurent koncernu Wrigley Poland, właściciela takich marek jak Orbit czy Winterfresh.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

Gumy pod marką Halls są dostępne w sprzedaży od 2 stycznia. Mondelēz International jest jednym z liderów rynku gum do żucia w Europie, właścicielem takich marek jak Hollywood, Trident, Stimorol czy V6. Wejście tak dużego gracza na zmonopolizowany przez Wrigley Poland rynek gum to spore wydarzenie w branży. O rozszerzeniu oferty Halls o gumy pierwszy napisał wtorkowy Puls Biznesu.

Katarzyna Jung z Mondelez Polska powiedziała portalowi wiadomoscihandlowe.pl, że o rozszerzeniu asortymentu o gumy do żucia przesądziły dwie kwestie: - Po pierwsze, wieloletnia ekspertyza Mondelez w tej dziedzinie przeniesiona na polskie warunki wpłynie na ożywienie i rozwinięcie kategorii gum, która od kilku lat stale spada m.in. ze względu na brak bezpośrednich konkurentów i ich zmniejszoną aktywności w mediach. Po drugie, obserwując producentów poruszających się w obrębie gum i cukierków odświeżających w naszym kraju łatwo zauważyć, że obowiązującym trendem jest poszerzanie portfolio tak, by odpowiadać na zróżnicowane gusta i preferencje konsumentów. Ponadto, kategoria produktów impulsowych, do której należą gumy stale rośnie – mówi Katarzyna Jung.

Ekspertka podkreśla, że marka Halls od trzech lat notuje silne wzrosty – flagowy produkt z portfolio marki, Halls Extra Strong jest liderem rynku odświeżających cukierków w Polsce. Stąd decyzja o wprowadzeniu gum do żucia właśnie z logo Halls.

Według producenta gumy Halls mają się wyróżniać wyjątkowo orzeźwiającym smakiem. Jak informuje Mondelez, umożliwiają to innowacyjne rozwiązania zastosowane w gumach, pozostawiające długotrwałe poczucie świeżości i smaku, takie jak mentolowa otoczka (odświeżenie od razu po spróbowaniu) oraz zamknięte w środku drażetek kryształki (wywołanie uderzenia świeżości w czasie żucia gumy). Nowe gumy, tak jak cukierki Halls, są produkowane w fabryce w Skarbimierzu. Producent oferuje cztery smaki – dwa miętowe i dwa owocowe.

Producent planuje silną kampanię reklamową oraz działania skierowane do sprzedawców.

Rynek gum do żucia jest praktycznie zmonopolizowany przez jednego gracza – Wrigley Poland, który z markami Orbit, Winterfresh, Juicy Fruit i Airwaves kontroluje ponad 90 proc. rynku (dane według Pulsu Biznesu za Euromonitor International). Oprócz niego aktywna w kategorii jest firma Perfetti Van Melle, właściciel marki Mentos, która ma 6,6 proc. tego rynku. Marki własne mają szczątkowe udziały, nie przekraczające 1,5 proc.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony