REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)
W pilotażowej fabryce gum i cukierków trwają już prace nad innowacyjnymi produktami

W pilotażowej fabryce gum i cukierków trwają już prace nad innowacyjnymi produktami (Fot. materiały prasowe)

Strona 2 z 3
REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - Belka w artykułach - II etap (czerwiec 2019)

Sąsiedztwo kategorii Ciastek i Czekolady pod dachem tego samego Centrum sprzyja pracom badawczym nad rozwiązaniami łączącymi Gumy i Cukierki z Ciastkami i Czekoladą, czyli np. cukierki oblewane czekoladą Milka czy wypełnione innowacyjnymi nadzieniami.

 

W nowoczesnych laboratoriach są testowane nowe, innowacyjne technologie wytwarzania słodyczy i przekąsek. W znajdującym się tu Centrum Badań Sensorycznych starannie dobrani „testerzy” tworzą swoistą kartę identyfikacyjną produktu, za pomocą której precyzyjnie opisuje się ponad 50 parametrów dotyczących smaku, zapachu czy tekstury produktu. Pozwala to m.in. na bardzo dokładną kontrolę jakości w procesie produkcji, tak aby produkt spełniał wszystkie oczekiwania konsumentów. Umożliwia to produkcję wyrobów jeszcze lepiej dopasowanych do ciągle zmieniających się gustów i oczekiwań konsumentów w Polsce i Europie.

 

Centrum może tworzyć i testować niespotykane połączenia, czerpiąc z różnych kategorii produktów – czekolady i ciastek czy gum i cukierków – w jednym i produkcie. Przykład to batony Milka Oreo, których, dzięki nowoczesnym liniom produkcyjnym, firma jest w stanie wytwarzać 700 tys. w czasie jednej, 8-godzinnej zmiany.

 

Kondycja rynku gum i cukierków

Stabilna, a wręcz notująca niekiedy niewielkie spadki kategoria gum była do niedawna zdominowana przez firmę Wrigley (dziś Mars Polska), właściciela takich marek jak Orbit czy Winterfresh. Kilkuprocentowe udziały udało się zdobyć firmie Perfetti Van Melle Polska (Mentos) która od blisko dekady próbuje przebić się na tym rynku. Od niedawna układ sił się zmienia, bo do gry dołączyli kolejni silni gracze – w styczniu 2018 roku Mondelez Polska (z marką Halls), zaś tuż za nim – Ferrero Polska (Tic Tac).

 

Zdaniem przedstawicieli Mondeleza pojawienie się nowych graczy, którzy mocno zainwestowali w kategorię odwróciło negatywny trend. Jak podaje firma powołując się na dane agencji badawczej Nielsen, segment gum odświeżających zanotował wzrost sprzedaży wartościowej w wysokości 4,3%* w okresie styczeń-październik 2018 w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Kategoria cukierków notuje aktualnie spadki – zdaniem przedstawicieli firmy, jest to naturalna konsekwencja koncentracji inwestycji na gumach.

 

Studenci postawili na arbuza

Według danych, których źródłem jest Nielsen, należące do do Mondeleza cukierki Halls Extra Strong są liderem kategorii cukierków odświeżających w Polsce, z wartościowym udziałem na poziomie 8,7 proc. (styczeń-październik 2018). Cała kategoria cukierków odświeżających w tym samym okresie zanotowała spadek sprzedaży. Udziały marki Halls w kategorii cukierków odświeżających wynosiły w omawianym okresie 16,8 proc. Udziałów marki Halls w segmencie gum odświeżających firma na razie nie podaje. Według jej informacji, w okresie styczeń-październik 2018 w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, segment ten zanotował wzrost sprzedaży wartościowej w wysokości 4,3 proc.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony