REKLAMATZMO - Bella - Baner Główny (28.05- 11.06.2020)
Premier i minister sportu Mateusz Morawiecki

Premier i minister sportu Mateusz Morawiecki (fot. materiały prasowe, Ministerstwo Rozwoju)

- Partnerstwo biznesowe międzynarodowych sieci handlowych z polskimi producentami z pewnością przyniesie dobre owoce. Koncerny zainwestowały dziesiątki miliardów euro i stworzyły setki tysięcy miejsc pracy. Ten potencjał można spożytkować i rozwinąć – napisał premier i minister sportu Mateusz Morawiecki w liście do uczestników Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji.

REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

- Od dawna jestem przekonany o konieczności podjęcia na szeroką skalę rozmowy między reprezentantami międzynarodowych koncernów, aktywnie działających na polskim rynku, a wytwórcami polskich produktów. Wiem, że kooperacja między tymi sektorami już istnieje, jej efektem są produkty, z których 90 proc. (w łącznej ofercie sieci handlowych – red.) stanowią te wytworzone w naszym kraju. Wierzę, że tę współpracę można jeszcze zintensyfikować, pogłębić i nadać jej nową dynamikę, z korzyścią dla wszystkich jej uczestników – napisał Mateusz Morawiecki.

Premier zachęca detalistów i producentów do rozwijania współpracy oraz do dialogu z instytucjami państwa.

- Partnerstwo biznesowe, połączone z dialogiem z przedstawicielami rządu i administracji państwowej, z pewnością przyniesie dobre owoce. Ogromny potencjał, tkwiący zarówno w polskich wytwórcach, jak i międzynarodowych sieciach handlowych, które zainwestowały w Polsce dziesiątki miliardów euro i stworzyły 200 tysięcy nowoczesnych miejsc pracy, może zostać spożytkowany i rozwinięty. Mogą narodzić się nowe pomysły na budowanie partnerskich relacji B2B i wspieranie polskich produktów regionalnych, lokalnych i ekologicznych – podkreślił Morawiecki w liście.

Treść pisma premiera Mateusza Morawieckiego wydaje się wskazywać na istotną ewolucję jego nastawienia do międzynarodowych sieci handlowych. Trzeba przypomnieć, że forsowany przez jego rząd (a wcześniej przez rząd Beaty Szydło) podatek handlowy ma m.in. służyć specjalnemu opodatkowaniu wielkich sieci detalicznych. Przypomniał o tym w maju 2019 r. sam premier, komentując wyrok Sądu Unii Europejskiej w sprawie zgodności podatku handlowego z prawem unijnym. Morawiecki chwalił się wówczas, że rząd miał rację, gdy zaproponował "pewne progi, które w inny sposób traktują wielkich, którzy mają ogromny kapitał, a w inny sposób tych, którzy starają się własnymi siłami przetrwać na rynku".

Premier Morawiecki od lat konsekwentnie deklaruje też, że rząd wspiera rodzimych przedsiębiorców. „Wspieramy i będziemy wspierać polskie firmy. To absolutna norma. Zagraniczne firmy są już wspierane, nam wmawiano, że kapitał nie ma narodowości, ale to nonsens” – mówił Morawiecki w Sejmie.

Wcześniej, w styczniu 2018 r. podczas wizyty w jednej z polskich firm produkujących żywność, premier Morawiecki podkreślał, że wielkie sieci handlowe w Polsce są zdominowane przez zagraniczny kapitał. Jesteśmy częścią UE – szanujemy to. Proszę o patriotyczne zachowanie się również tych sieci. Niech one traktują polskich producentów i rolników nie tylko z szacunkiem należnym każdemu człowiekowi, ale przede wszystkich w relacjach handlowych dotyczących np. ceny skupu i sprzedaży – powiedział. „Chciałbym zaapelować do sieci handlowych, żeby polskie produkty znalazły należyte miejsce na półkach” – dodał.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~122 3 6 miesięcy temuocena: 100% 

    Chyba żyje w innym świecie. Dlaczego nie mamy swojej sieci tak jak inni ? bo ktoś pozwala na upadek .

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~yelp 2 6 miesięcy temuocena: 83% 

    A gdzie wsparcie polskiego biznesu i sektora handlowego? Zapomniał Pan po wyborach? Przypominam, że te wielomiliardowe inwestycje sieci zagranicznych są wspierane Państwowymi kredytami w danym kraju. W Polsce zapomnij o wsparciu rządowym i dostępie do finansowania. Przykład - Stokrotka - 3 mln Litwa - i firma z tego rejonu przejmuję w Polsce dużego gracza za nie małe pieniądze - a żaden polski podmiot nie ma możliwości zakupu. Myśli Pan, że oni odłożyli pieniądze na aktywność w Polsce??

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~polak 1 6 miesięcy temuocena: 33% 

    Polscy producenci ? a którzy to ?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony