REKLAMAKongres Mięsny 2018 - baner główny
Mrożonki są coraz bardziej cenione wśród mlodszych konsumentów

Mrożonki są coraz bardziej cenione wśród mlodszych konsumentów (fot. Konrad Kaszuba)

Pokolenie Millennialsów powinno w 2018 r. znacząco przyczynić się do wzrostu rynku mrożonej żywności w Europie. Ta kategoria może też skutecznie przyciągać młodszych klientów do sklepów stacjonarnych – wynika ze studium przeprowadzonego przez Antoine Bonnela, współtwórcy i dyrektora zarządzającego firmy Wabel.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Asortyment mrożonej żywności jest tak szeroki, że oferta jednego supermarketu w zasadzie może zaspokoić większość potrzeb żywieniowych żyjącego w pośpiechu konsumenta. Gotowe posiłki, składniki dań, przekąski, przystawki, desery i lody, warzywa, owoce, ryby i owoce morza, mięso – wszystko to znaleźć można w alejce z mrożonkami. W Europie Zachodniej 26 proc. klientów sklepów spożywczych kupowało w minionym roku więcej mrożonek niż rok wcześniej. Ten trend podtrzymują głównie Millennialsi oraz rodziny z dziećmi.

Zróżnicowanie oferty mrożonek pozwala na zaspokojenie wielu różnych potrzeb kulinarnych, dlatego producenci widzą dużo przestrzeni do wzrostu sprzedaży, proponują liczne innowacje – zarówno w przypadku marki własnej, jak i produktów markowych – a konkurencja w tej kategorii szybko się nasila. Młode pokolenie konsumentów, bardziej wyczulone na kwestie właściwego odżywiania, postrzega mrożoną żywność jako sposób na zdrowe, ale wygodne i nie wymagające zbyt wielu zabiegów odżywianie.

W sklepach rządzi dziś świeża żywność, ale mrożonki coraz skuteczniej konkurują z nią o miejsce na sali sprzedaży. W Wielu grupach wiekowych daje się zauważyć wzrost zainteresowania mrożonkami – w przypadku Millennialsów 43 proc. osób zwiększyło w ostatnim roku zakupy takich produktów, w przypadku pokolenia X to 27 proc., a w przypadku Baby Boomers 19 proc.

Wśród zalet mrożonej żywności najczęściej wymieniane są brak konserwantów (76 proc.), brak sztucznych dodatków (73 proc.), zrównoważona produkcja (71 proc.) i niska zawartość sodu (69 proc.). 41 proc. respondentów ceni sobie wygodę, a 32 proc. zwraca uwagę, że dzięki dłuższej trwałości mrożonek marnuje się mniej żywności.

Millennialsi chętnie kupują mrożonki jako proste do przyrządzenia obiady (89 proc.), wygodny lunch (72 proc.), wygodne śniadania dla dzieci (81 proc.), oraz jako dodatki do głównych posiłków (78 proc.). Co ciekawe, prawie co trzeci Millennials kupuje mrożoną żywność online.

Detaliści i producenci powinni mieć na uwadze, że większość konsumentów ceni sobie szybkość i wygodę, a także różnorodność i korzyści zdrowotne. A ponieważ mrożonki to jedna z to coraz mniej licznych kategorii produktów chętniej kupowanych w sklepach stacjonarnych niż online, mogą stanowić magnes dla klientów. A dzięki temu, że ta kategoria oferuje szeroką i zróżnicowaną ofertę, przy odpowiednim zlokalizowaniu na sali sprzedaży mogą one odgrywać kluczową rolę w przyciąganiu klientów z obrzeży sklepów do centralnych alejek – kupując mrożonki konsument realizuje w jednym miejscu sporą część listy zakupów spożywczych. Dlatego dział z mrożonkami powinien być dobrze oznaczony, łatwy w nawigacji, a szczytowe chłodziarki powinny być pełne produktów zachęcających do zapoznania się z główną ofertą działu.

Źródło: linkedin

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"