REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)
Latem szybciej znikają z półek ketchupy i musztardy w plastikowych butelkach, słabiej rotują sosy w mniej poręcznym szkle.
REKLAMAITCOM - Belka w artykułach

Latem aspekt wygody jest kluczowy w przypadku sosów mokrych, takich jak musztarda czy ketchup. Grillowanie zwykle odbywa się w plenerze (choć są i tacy, którzy piknikują na balkonie), poszukiwane są zatem poręczne, nietłukące się, a dzięki temu bezpieczne, opakowania PET. Jak podkreśla Olivier Touzalin, prezes zarządu McCormick Polska, właściciela Kamisu, znaczenie tego formatu rośnie z roku na rok. Latem lepiej rotują też produkty w dużych gramaturach, co ma związek z faktem, że z reguły grillujemy w szerszym gronie.
Praktycznie wszyscy wiodący producenci przestawili się już na wygodne opakowania i cały czas pracują nad ich udoskonaleniem, czego dowodem są korki niekapki, nowe formaty saszetek itp. Zmiany wymuszają oczywiście sami konsumenci. Jak podkreśla Milena Gasperowicz, category manager dressingów w firmie Unilever Polska (marki Knorr, Hellmann’s), kupujący są głodni nowości, nowatorskich formatów i właśnie innowacyjnych opakowań. Są też oczekiwania co do smaku – mile widziane są coraz bardziej wymyślne kombinacje. Wszelkie odniesienia do pikniku (słowo „grill” na etykiecie, rysunek płomieni czy rusztu) naprawdę pomagają producentowi ketchupu czy musztardy podnieść sprzedaż w sezonie. Tak samo jest w przypadku przypraw, marynat, mięs itp.
Jak sprzedawca może wspomóc rotację sosów mokrych w sezonie grillowym? Jacek Urbanek, współwłaściciel firmy Bracia Urbanek przypomina, że warto wzmocnić obecność produktów w sklepie. Musztardy i ketchupy dobrze jest eksponować w pobliżu mięs, kiełbas i przypraw, przeznaczonych do grillowania. Klienci nie zawsze mają czas i ochotę, aby chodzić po sklepie i szukać potrzebnych produktów. Jest duża szansa, że kupią coś, co leży w zasięgu ich wzroku.
Co zrozumiałe, aby produkty się sprzedawały, potrzebne są również działania ze strony producentów. Szczególnie że Zbigniew Mojecki, zastępca prezesa ds. handlowych w Wytwórczej Spółdzielni Pracy Społem w Kielcach, która produkuje m.in. majonezy, przyznaje, że produkty sezonowe jeszcze bardziej niż inne wymagają wsparcia sprzedażowego. To dlatego od lat, korzystając z dotacji unijnych, firma inwestuje w promocję swoich wyrobów, zwłaszcza flagowego Majonezu Kieleckiego.

Anna Terlecka


Producenci będą wspierać sprzedaż


McCormick (marka Kamis)
Kamis stawia na szeroką komunikację i działania promocyjne. Producent zapowiada m.in. działania w internecie, gdzie powstanie specjalna sekcja grillowa na stronie Kamis.pl, ruszy też fanpage. Dodatkowo firma przeprowadzi kampanię online i będzie widoczna w telewizji – czy to poprzez udział w popularnym show kulinarnym Top Chef, czy też w ramach kampanii sponsorskiej poświęconej grillowaniu. Nowością jest Musztarda sałatkowa z dodatkiem octu jabłkowego, Nową linią przypraw jest Grill Mates, skierowana głównie do mężczyzn lubiących grillować i szukających inspiracji kulinarnych. Tę ofertę uzupełnia musztarda Texas Chili.

Unilever Polska (marki Knorr, Hellmann’s)
W ramach akcji „Prosty przepis na grilla” firma połączyła siły dwóch marek: Knorr (przyprawy do mięs i sosy sałatkowe) oraz Hellmann’s (majonezy, ketchupy i dressingi). Będą wspólne ekspozycje. Przy ekspozytorach znajdą się ulotki z przepisami szefów kuchni Knorr. Przyprawy Knorr i sosy Hellmann’s będą oferowane z upustami cenowymi.
Firma proponuje ketchupy Hellmann’s w wersji łagodnej, pikantnej oraz Extra Hot, a także warianty smakowe Napoli i Sicilia z dodatkiem śródziemnomorskich ziół i przypraw. Nowością jest majonez Hellmann’s o smaku prażonej cebulki. Sosy ponadto zmieniły opakowania na bardziej poręczne z korkiem niekapkiem. Ofertę uzupełniają Sosy BBQ i Burge. Firma proponuje osiem wariantów Sosów sałatkowych Knorr standard oraz trzy produkty 2w1 z grzankami. Akcja „Prosty przepis na grilla” będzie promowana w radiu, a nowe przyprawy otrzymają wsparcie w postaci działań digitalowych oraz PR. Majonezy i ketchupy Hellmann’s będą reklamowane w telewizji.

WSP Społem w Kielcach (marka Majonez Kielecki)
Producent zaplanował promocję Musztardy Kieleckiej. Produkt zostanie wzmocniony kampanią telewizyjną oraz outdoorową w wybranych miastach. Musztardy Kieleckie zmieniły opakowania na bardziej funkcjonalne plastikowe butelki, oferowane w dwóch formatach – 545 g oraz 1,2 kg. Dostępne są w dwóch wariantach – musztardy delikatesowej stołowej oraz grillowej.

Agros-Nova (marki Kotlin, Włocławek)
Na początku kwietnia firma wprowadziła na rynek innowacyjny ketchup Kotlin łagodny, który ma średnio o 60 proc. mniej kalorii niż ketchupy z dodatkiem cukru.

Wiadomości Handlowe, Nr 4 (134) Kwiecień 2014

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony