REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (14-20.10.2019)
Na zdj. Brico Cafe w sklepie Bricoman w warszawskim Wilanowie

Na zdj. Brico Cafe w sklepie Bricoman w warszawskim Wilanowie (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Własne kąciki gastronomiczne chcą mieć już nie tylko sieci spożywcze takie jak Żabka, Tesco czy Carrefour, ale nawet sieci sklepów remontowo-budowlanych. Przykładem jest Bricoman, który rozwija koncept o nazwie Brico Cafe.

REKLAMA

Sieć po raz pierwszy przetestowała punkt gastronomiczny w 2017 r. w Gdańsku. Po okresie pilotażowym podjęto decyzję, aby wdrażać koncept na kolejnych lokalnych rynkach. Do dziś Brico Cafe uruchomione zostało, poza Gdańskiem, także w Szczecinie, Warszawie oraz - w sierpniu tego roku - w Białej Podlaskiej.

Jak wynika z informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl, Bricoman jest zadowolony z wyników generowanych przez kąciki gastronomiczne i w związku z tym zamierza wdrażać je w kolejnych swoich lokalizacjach. Najbliższe otwarcia planowane są jeszcze na 2019 r.

Punkty Brico Cafe prowadzone są nie bezpośrednio przez sieć, lecz przez lokalnych ajentów. W kącikach można nie tylko napić się kawy czy herbaty, ale też usiąść i na spokojnie spożyć - w zależności od pory dnia - dania śniadaniowe (kanapki, jogurty, sałatki), czy też obiadowe (np. ziemniaki z kotletem i surówką). Sprzedawane są także desery takie jak ciasta.

- Pomysł stworzenia Brico Cafe zrodził się z potrzeby, jaką zgłaszali nam nasi klienci - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Magdalena Gawrońska, senior menedżer ds. marketingu w sieci Bricoman. - Większość z nich to fachowcy odwiedzający sklep rano przed pracą lub po południu, zaraz po pracy. Możliwość spożycia posiłku jest dla nich cennym udogodnieniem. Brico Cafe służy także naszym klientom jako miejsce spotkań z inwestorami  - dodaje Gawrońska.

Osobom, które nie mają czasu na spożycie posiłku i chcą jedynie przekąsić coś "w biegu", udostępnione zostały automaty vendingowe z przekąskami, napojami i kawą. W odwiedzonym przez nas sklepie zaraz przy punkcie Brico Cafe znajdowały się trzy tego typu urządzenia.

Bricoman to kolejna sieć sklepów, która dostrzegła potencjał jaki kryje się w sprzedaży kawy i - szerzej - produktów gastronomicznych. O ile podobne rozwiązania zaimplementowane w sklepach spożywczych raczej nikogo nie dziwią, o tyle w przypadku sklepów typu DIY są rzadziej spotykane (mają je m.in. OBI i Leroy Merlin). Choć może nie są to przypadki aż tak nietypowe, jak sprzedaż kawy w placówkach... Poczty Polskiej (pisaliśmy o tym niedawno na portalu wiadomoscihandlowe.pl).

Można jednak spodziewać się, że nie tylko sklepy spożywcze, ale i sklepy budowlano-remontowe coraz chętniej będą się decydować na rozwój własnych kącików gastronomicznych. To dlatego, że Polacy coraz chętniej konsumują kawę poza domem. Badanie ARC Rynek i Opinia pokazało, że w 2017 r. aż 83 proc. Polaków piło kawę na mieście kilka razy w miesiącu lub częściej. Względem roku 2016 oznaczało to wzrost o 7 punktów procentowych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony