REKLAMAPRIM (KABANOS) - Kiełbaski z becułecki - Baner Główny (27- 31.03.2020)
Karma dla kotów to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów rynku

Karma dla kotów to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów rynku

W Polsce segment karm dla kotów plasuje się na drugim miejscu pod względem całkowitego udziału w rynku żywności dla zwierząt. Jak wynika z danych agencji badawczej Euromonitor, największą popularnością nadal cieszą się produkty tańsze.

REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 2 (16.03 - 16.04.2020)

Na tle innych krajów europejskich polski rynek jest jeszcze stosunkowo słabo rozwinięty, pod uwagę biorąc m.in. pokrycie kaloryczne, które w Europie Zachodniej, np. w Niemczech, sięga już nawet 90 proc. Również pod względem premiumizacji polski rynek nie osiągnął jeszcze poziomu porównywalnego z innymi państwami UE. Wciąż jeszcze odsetek gospodarstw posiadających koty nie dorównuje krajom rozwiniętym. Wszystko to łącznie składa się na bardzo obiecujące perspektywy dalszego rozwoju.
 

Dyskonty i e-sklepy
 

Agata Flak z firmy Partner in Pet Food Polska mówi, że w ciągu ostatnich 5 lat z roku na rok widać było rosnącą dynamikę sprzedaży segmentu karm dla kotów, co jest związane w głównej mierze ze zwiększającą się populacją kotów oraz rosnącym pokryciem kalorycznym, będącym obecnie na poziomie zaledwie około 30 proc. – Przez lata rosnącą popularnością cieszyły się dyskonty. Teraz kanałem, który coraz bardziej zyskuje na znaczeniu, jest e-commerce – komentuje ekspertka. Piotr Bekker, reprezentujący markę Iams Polska, dodaje, że perspektywy rozwoju rynku w 2017 roku nadal są dobre. – Największe wzrosty są przewidywane dla segmentu karm premium. Trend humanizacji sprzyja tej kategorii. Właściciele zwierząt chcą dać swoim ulubieńcom to, co najlepsze, i zadaniem karmy nie jest już tylko zaspokojenie głodu. Ma ona zapewnić kotom długie i zdrowe życie, a także dobre trawienie, mocne kości, zdrowe zęby oraz błyszczącą sierść. To właśnie zapewniają karmy premium – podkreśla nasz rozmówca. W tym roku należy się spodziewać dynamiki wzrostu rynku karm dla kotów na poziomie kilku procent, przy czym, jak zauważa Agata Flak, dynamika będzie większa dla sprzedaży wolumenowej niż wartościowej, co jest związane z tym, że kluczowi gracze systematycznie obniżają ceny. Jerzy Nieradzik z firmy Vitakraft Polska przyznaje, że trudno oszacować dynamikę w kategorii karm. – Standardowym przyrostem sprzedaży ma być poziom 4,6 proc. W naszej kategorii oczekujemy zdecydowanie więcej – zaznacza.

Nowe trendy

Oprócz wspomnianych trendów humanizacji i premiumizacji widać rosnącą popularność karm specjalistycznych, czyli dostosowanych do indywidualnych potrzeb kotów ze względu na ich wiek, rasę, styl życia i ewentualne problemy zdrowotne. – Na znaczeniu zyskuje szczególnie segment produktów przeznaczonych dla kotów po sterylizacji, która staje się powszechnie stosowanym zabiegiem – akcentuje Agata Flak. Kupujący karmę dla kotów zwracają też coraz częściej uwagę na wygląd produktu, czego wyrazem są m.in. zdjęcia atrakcyjnie przybranych potraw serwowanych na eleganckich talerzach. Co więcej, właściciele zwierząt chętniej niż dawniej sięgają po produkty o niestandardowych smakach i przekąski. – Rośnie sprzedaż karm mokrych, a szczególnie jednoporcjowych w opakowaniach do 100 g – mówi Izabela Talmont, reprezentująca markę Iams Polska. Rośnie także świadomość żywieniowa posiadaczy kotów, którzy w związku z tym poszukują produktów postrzeganych jako bardziej naturalne i zbliżone do diety dzikich zwierząt. – Kupujący dokładniej weryfikują skład karmy i przysmaków, sprawdzają zawartość konserwantów. Coraz ważniejsza staje się jakość – komentuje Jerzy Nieradzik. Rynek karm dla kotów jest otwarty na innowacje – w szczególności na produkty kopiujące trendy na rynku artykułów spożywczych dla ludzi, a więc związane ze zdrowiem i ekologią.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony