REKLAMAKORAL - Lodowa Finezja - Baner Główny (czerwiec-lipiec 2018)

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Excellence, producent popularnych marek syropów sprzedawanych pod markami własnymi przez większość sieci handlowych chce rozwinąć własne brandy i zaistnieć na nowych rynkach zagranicznych.

REKLAMADANONE - Danonki - Belka w artykułach (lipiec 2018r.)

Excellence, producent syropów owocowych i barmańskich notowany na NewConnect od 2014 r. ma obecnie około 24 proc. udziałów w krajowym rynku syropów. W 2017 r. firma miała 40 mln zł przychodów. Oprócz rozwoju sprzedaży na rynku krajowym, spółka planuje wzmocnić swoją obecność na rynkach zagranicznych.

– W ostatnich latach firma zafunkcjonowała na rynkach krajów nadbałtyckich oraz na Ukrainie i Białorusi. Próbowaliśmy też wejść na rynek rosyjski. Jednak jest to trudny kierunek pod względem proceduralnym i niskim bezpieczeństwem transakcji – mówi w rozmowie z wiadomościhandlowe.pl prezes Excellence Dariusz Polinceusz.

Jak dodaje, aby tam wejść, trzeba mieć na miejscu zaufanego partnera biznesowego, którego nie jest łatwo pozyskać.

– Natomiast mocno się staramy o rynek azjatycki, przede wszystkim chiński. Kraje, do których już eksportujemy swoją produkcję to m.in. Czechy, Słowacja, Bułgaria, Rumunia oraz Słowenia. Celujemy też w kraje Europy Zachodniej. Widzimy, że jest tam jeszcze luka rynkowa dla takich producentów jak my – niekoncernowych, niszowych, którzy potrafią zrobić coś nie mainstreamowego – kontynuuje Dariusz Polinceusz.

Dodaje, że udział eksportu w ogólnej sprzedaży spółki wynosi obecnie około 4 proc.

– Biorąc pod uwagę, że intensywniej zajmujemy się eksportem od ponad roku, jest to dobry wynik. Wśród naszych największych odbiorców zagranicznych jest Holandia, Ukraina i USA – wyjaśnia prezes Excellence.

Celem spółki na ten rok jest także wzmocnienie sprzedaży popularnych syropów pod swoimi markami oraz produktów ekologicznych (BIO). Firma stopniowo będzie zwiększać udział swoich brandów. Obecnie 25% sprzedaży spółki generują własne brandy, łącznie z produktami BIO, a 75% marki własne sieci handlowych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony