REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL) - Baner Główny (maj - czerwiec 2019)
Strona 2 z 3
REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

(fot. archiwum)

Klientowi trzeba pomóc
Trudno sobie wyobrazić, aby klient sklepu zapomniał o zakupie mleka, twarogu, masła czy śmietany, nawet jeżeli ich ekspozycja nie jest prawidłowa. Natomiast zakup sera pleśniowego, jogurtu owocowego czy sera topionego w sposób bezpośredni zależy od jakości ekspozycji. W wielu małych sklepach obserwuje się ekspozycję topionych serów smakowych w jednym „face”, gdzie serek topiony z szynką leży pod ziołowym a ten z kolei pod czosnkowych – w myśl zasady „niech sobie klient poszuka”. Taka sytuacja dotyczy także innych produktów, np. jogurtów smakowych czy deserów i jest działaniem obniżającym poziom sprzedaży. Każdy oferowany w regale asortyment musi być dobrze widoczny dla klienta.
Niezwykle istotny jest także dobór asortymentu. Warto w tym zakresie przeszkolić personel, korzystając z doświadczenia przedstawicieli producentów czy prasy fachowej. Asortyment musi być zrównoważony, dostosowany do potrzeb konsumentów i możliwości ekspozycyjnych z uwzględnieniem obecności liderów i małych lokalnych producentów. Nie można pominąć nowości, lecz należy zadbać, aby ich ilość nie przekraczała 4-6% ogólnej liczby indeksów.

Obfitość przede wszystkim
Zmieniając regał na większy, należy bezwzględnie pamiętać o zasadzie „obfitości” ekspozycji. Regał musi sprawiać wrażenie maksymalnie wypełnionego. Jeżeli realizowany obrót z półki nie uzasadnia jej maksymalnego wypełnienia, efekt obfitości możemy osiągnąć, umieszczając w regale produkty UHT. Mleka i śmietany UHT w bezpieczny sposób mogą być eksponowane na niechłodzonych pólkach sklepowych, jednak zawsze obok regału nabiałowego, niemniej dla uzyskania efektu obfitości można je czasowo lub stale wystawić na najwyższej półce chłodzonego regału nabiałowego. Podobna sytuacja dotyczy jajek, które możemy eksponować w warunkach niechłodniczych, najlepiej obok produktów UHT, ale można je także wystawić na najniższej półce regału chłodzonego zwanej potocznie „bakiem”.

Mały i duży
W małych sklepach z nabiałem wystawionym w regałach o długości do 2 m (co przekłada się na 10-12 m.b. półki) lub w przeszklonych szafach chłodniczych stosujemy ekspozycję opartą na zasadzie bloków poziomych. Z kolei w większych sklepach na regałach powyżej 2,5 m długości (pow. 12,5 m.b. półki) ekspozycja powinna być zbudowana na zasadzie bloków pionowych.
Warto podkreślić, że sklep spożywczy bez profesjonalnie zarządzanej kategorii produktów nabiałowych traci przewagę konkurencyjną nad sklepami dyskontowymi, co w efekcie może prowadzić do porażki.

Autor: Krzysztof Kaźmierczak

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony