REKLAMAHELIO - NATURA - BANER GŁÓWNY (30.03 - 05.04.2020)

(Flickr/Ornickarr Greenbarrow)

Porozumienie nadawców telewizyjnych w zakresie reklamy żywności skierowanej do dzieci poniżej 12. roku życia przyniosło zaskakująco pozytywne efekty – podsumowała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Porozumienie weszło w życie 5 lat temu.

REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 2 (16.03 - 16.04.2020)

– To zbiór zasad, których realizacja nie czyni przegranych i wygranych. Są tylko wygrani. To ważne, zwłaszcza, że stawką tej współpracy było i jest dobro dziecka - powiedział na konferencji prasowej podsumowującej działania, na której zaprezentowano raport z monitoringu porozumienia, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski.

Porozumienie obowiązuje od 1 stycznia 2015 r. W głównej części samoregulacji ustalono, jakie produkty będą mogły być reklamowane przy audycjach kierowanych do dzieci poniżej 12. roku życia, a jakie nie. Zawarli je nadawcy telewizyjni, KRRiT, Polska Federacja Producentów Żywności oraz Związek Stowarzyszeń Rada Reklam.

W publikacji KRRiT "Reklamy żywności w programach dla dzieci poniżej 12 roku życia" opublikowano podsumowanie działań. "Przeprowadzona analiza pozwala na stwierdzenie, że nadawcy programów dla dzieci podjęli przyjęte zobowiązanie rezygnując z emisji reklam słodyczy, napojów i słonych przekąsek" – podsumowała KRRiT o oceniła, że w programach dla dzieci nadawano znacznie mniej reklam żywności niż w programach uniwersalnych.

"Mniej optymistycznie sprawa wygląda w przypadku reklam towarzyszących audycjom dla dzieci nadawanych w programach uniwersalnych. Pojawiały się tam reklamy produktów objętych zakazem, w szczególności słodyczy i napojów bezalkoholowych" - czytamy w raporcie. "Warto zauważyć, że przyjęta samoregulacja, ograniczając reklamy produktów niekorzystnych dla zdrowego odżywania, nie przeciwdziała promocji marek kojarzonych z tego typu produktami, czego przykładem mogą być reklamy lokali fast-foodów" – stwierdziła KRRiT. Jednak całe porozumienie podsumowane zostało pozytywnie, jako wspólne działanie mające na celu ograniczenie negatywnego wpływu nadawców na dzieci.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony